Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Häftiga morsan! - 11 januari 2009 22:45

...åh vad det var skönt att ta en varm bastu efter hemkosten i kväll...först ett par timmar utomhus i blåsten på matchen...sedan på kalas hos syrran som inte har varm inhus...brr.. sedan vidare till innebandyträningen sonens i 2 timmar, det drog isande kallt i hallen...brrrrrrrrrrrr....hem, äntligen hemma i det fina blåa huset...värme...vi har INTE kallt...sparar på andra ställen men inte med värmen....vi bade bastu...det var underbart..har nästan fått igång blodcirkulationen igen....


Från och med i år, handlar tonåringen sina egna kläder....nu när jag var och kollade igenom hennes underkläder och tröjor så hade hon klippt sönder den nya bikinin imolikyler...varför???? När vi köpte den var det bara sååååååååååån man mååååååååååste ha för att överhuvutaget kunna bad!!! Okey, den var lite dyr, men jag är ju en snäll mamma(ibland) och köpte den , hon dyrt och heligt lovade att använda den...jovisst...undrar vad hon badar i??? För nu blev jag inte glad...man skiter ju liksom inte pengar som fattig student!!! Nä, nu har jag handlat färdigt, hon har egna pengar, köp vilken baddräkt eller bikini som helst, jag betalar den inte!! Jag lovar att då blir det inte nån dyr för hon är en riktig snålis....hon hade iallafall röjt på rummet så man kom in!!!!


Imorgon är en annan dag..en ny dag..nya möjligheter...nya utmaningar....

Av Häftiga morsan! - 11 januari 2009 11:12

....Söndag...som vanligt minst en match att se, tyvärr utomhus,...brrr...gäller att klä på sig ordentligt!!! Som vanligt är det kaotiskt före vi åker till matchen...en trotsig tonåring och en irriterad pappa ska tillsammans plocka ihop hockyeprylarna...jag bryr mig inte ett dugg...det får de fixa själva...jag tvår mina händer!


Idag vankas födelsedagskalas oxå, hela tjocka släkten finns säkert på plats...en 14:is ska firas, det blir 5:e fjortisen i kusin skaran...6 kvar....


Igår blev det en sen kväll eller rättare sagt natt igen...jag måste komma isäng tidigt i kväll...jag känner att det går tungt just nu...gjorde 200 situps i går, det känns oxå!!! Tänk att jag hade muskler på vissa ställen i magen som jag inte hade nån aning om...jo det har jag för de känns idag...Idag blir det en promenad med vagnen...eftersom lilleman inte släpper mig mer än 4 meter bort....


på tal om tonåringar...kom det upp en ur källaren i morse...ögonen blodsprängda..lagomt irriterad och trött....hallå!!! Jag bara undrar om man inte har ett eget val att lägga sig på kvällen istället för att glo på datorn hela natten??? Nä det där fattar inte jag som är morsa....ialla fall åt detta tonårsmonster frukost och sedan försvann ner i sin mörka håla...som man endast har tillgång till en gång i veckan...därför att jag kräver att få komma in och se om förfallet är totalt....Jag måste meddela denna att vi ska åka på kalas..det blir inte poppis..när man stör!!!!!!!!



nu ska jag testa min lycka i de undre mörka grottorna....



Ovido - Quiz & Flashcards