Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Gamla utan barn, som främligar för varandra igen?

Av Häftiga morsan! - 1 februari 2009 12:38

...vad ska man göra..bjuden på middag...vill fara ...men man vill ju inte vara alltför generös med infuensan, bäst jag stannar hemma...resten av familjen far...snälla som de är ska de ta hem mat till mig, fast det är ju inte lika trevligt förståss som att åka med...jag ska skura upp elementet vid min säng..låg og så på det i natt när jag ksulle sova, sedan drömnde jag om det , inga trevliga drömmar..imorse förstod jag varför det är ju JÄTTE SKITIT...hur kan det bara ha förfallit så, nån har spillt saft eller liknade klibbig substans som runnit ner bakom och mellan, dam som klibbat fast på det och dessutom har någon ängel i barna skararn ritat med vad jag tror är kladdkrita på och bakom elementet...det blir skrubbning, men det är väl unifär vad jag orkar med idag, för nu efter jag varit uppe ett tag kom febern igång igen..nåja känner mej ändå mycket bättre....


Det är underbart med ungar...de liksom ser till att det aldrig blir tristess i livet, vad ska vi göra jag och maken den dagen vi inga ungar har att jaga efter och plocka efter och stjusa på träningar , mm???   vi kommer kommer bli sysslolösa gamlingar som inte känner varandra och bara stirrar främmande på varandra och undra var den vi gifte ossmed tagit vägen...fast det blir ju lite spännande för då måste vi ju börja om från början igen med romantik och uppvaktning och lära känna fast det måste ju gå snabbare eftersom man inte då antagligen har så många år på sig och inte är lika smidig i kroppen...bor man på hem kan det ju vara lite störande för personalen med samlivet där man behöver assistans...det gäller att ta 4 sekunder...underbart är kort....man får bara hoppas man har turen att få bli så gammal...


..vikten....tja vad ska jag säga , vet inte riktigt, går sisådär just nu, svårt när man är sjuk, ingen direkt motion ialla fall...maten, naj dålig på att äta...när man hostat så mycket...


Jag pratade just med min son via msn med webcam, om man lär barnen rätt är det ett bra instrument att kommunisera...


Ha det nu börjar städningen...


Fast vi ska väl ha barn i hemmet så länge vi fysiskt orkar...min dotter sa för ett tag sedan,:- jag känner dej morsan det blir fler barn så småningom!!! Samtidigt tilla hon, fast jag tycker det är bra, mamma för det finns många barn i världen som behjöver stöd och hjälp.

Tja ibland blir jag så farsinerad över hennes klokhet, trots tonårsmonstret oftast kommer krypande ur henne...fast man får oftast sej ett gott skratt, fast inte synligt förståss, när tonårsmonstret argumenterar för sin sak!!!  Vi har alla varit där, och arbetat med att trötta ut våra föräldrar!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Häftiga morsan! - 6 februari 2009 10:24

Hejsan vänner..jag har bestämt mej för att byta till en annan bloggadress...min nya stuga på nätet...här kommer ni till den...glöm inte att titta där...mitt spännande vardagsliv kommer att stimulera din tråkiga vardag...   http://blogg.passagen.se/sa...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 21:41

....förpassad..utkörd..övergiven...det är vi sporänkor...Sverige Ryssland Hockey på TV just nu 7 minuter kvar och Sverige leder med 4-3...trots att jag inte är intresserad så kan jag ju inte stänga öronen...sport, bara sport, bara massor utav sport.....

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 17:49

...tur man inte var kvinna under medeltiden....   Nu pluggar jag i superspeed..eftersom resten av familjen är på innebandy och sedan 19 års kalas...jag stannade hemma eftersom inte alla uppskattar min influensa...   Snöar...snöar..snöar...tur att man...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 09:12

Äntligen Torsdag?! Vadååå...tja veckans snart slut igen, knogar på med studierna..Kvinnan i medeltiden....mussepiggs clubhus på tv och det vräker ner snö ute, och ska tydligen göra i flera dagar....mysigt...fast inte för den som skottar förstådd...tu...

Av Häftiga morsan! - 4 februari 2009 22:20

...ser  på efterlyst och brrrrr...   Nu ska jag se dokumentären om överviktiga...bra inspiration för mej...idag har jag fikat...fy på mej!!! Svårt att motionera när hostan och bihålorna sitter i , me imorgon efter jag pluggat ett par timmar ska jag f...

Ovido - Quiz & Flashcards