Alla inlägg under november 2008

Av Häftiga morsan! - 29 november 2008 17:31

... vara först med allt! Detta sa en granne till mig idag näs hon såg at jag tog fram julgranen för vädring innan jag ska ta in den och klä den( ja jag vet att det är tidigt , men eftersom vi ska åka bort över julen tänkte jag låta barnen njuta lite av den först, jag tar alltid bort den efter julhelgen) , jag orkade inte svara varför, tänkte ja skynda dig hem då och dra fram allt ditt julpynt för att få vara först på gatan!!!!!  Snacka om patetiskt!!!


....Jag har rantat runt på massa ställen i dag fått mycket gjort när halva familjen varit borta på innebandy cup...brudarna som följt med mig är snälla och lätta att muta med fika eller annat...tonåringar, gillar sött...


Nu har jag en halvtimma för mig själv så jag ska luta mig tillbaka med en god bok för att njuta...innan jag ska lyssna på spänningen från cupen...


ha en trevlig Lördag... kram....

Av Häftiga morsan! - 28 november 2008 23:01

,,,alla som känner mig vet att dagen blev lyckad...men detta forumet skall inte ta del av det...men bara det att det har snöat jättemycke gör mig lycklig...jag älskar snö...får lite mer feeling för julpyntet, imorgon ska jag på julmarknad....


nästa helg blir det IKEA...det blir kul....ja det blir det verkligen!!!


blir mer en annan dag....

Av Häftiga morsan! - 27 november 2008 08:29

....fast det var inte riktigt sant...jag gillar att köpa, men när jag var på Ikea blev jag så besviken på deras julsortiment...det var asfult...ingenting i min stil och smak...jag vågade knappt säga det men sen när jag träffat kompisar säger de samma sak, vad har hänt...hänger jag kanske inte med i modet??? Jag gillar inte Orange till julen...vitt är fint, rött är fint..grönt går bra, svart nja okey men INTE organge!!!


Jag ska på stan idag, och till helgen är det skylt söndag så det lär väl vara överfullt med jul atteralijer i affärerna, brrrrrr...jag får ju då sån lust att köpa nått sånt, men jag har så himla mycket julpynt redan så det räcker och sen ska ju vi åka bort över julen...


Julen ,,, ja ... det blir skööööönt....nyår ska vi fira hemma....familjen.....raketer och god mat...spela spel och umgås.....


Idag ska vi luncha Helena och jag det ska bli hur underbart som helst, två surrhumlor alldeles allena...kina mat och goda vännerslag är underbart....


kram.....Jag ska dock tyvärrr storstäda vid hemkomsten ett ont måste!!!!



Av Häftiga morsan! - 26 november 2008 15:57

...har börjat planera då idag....fast den är lite rörigt..tenta veckan innan jul...städning för besök på fredag...tröttttttttt...jag har sovit risigt i ett par dagar i streck, så idag blir det en tidig kväll.....jag har börjat adventspynta lite men jag väntar nog lite och sover istället inatt....


jag längtar till jul...vi ska åka bort och mysa med barnen....det blir härligt...

Barnen gillar oxå snön..allt blir så mycket ljusare och knarrandet lockar igång ljus och braseldning som är underbart...värmen från vedeldning i öppenspisen går liksom aldrig jämnföra, den är underbar....


Nu ska jag lägga mig och lösa lite korsord medans maten blir klar, sedan blir det tvagning och kvälls mys tidigt...


Helena vi syns i morgon har mycket att berätta.....

Av Häftiga morsan! - 25 november 2008 14:02

Åkte till annan kommun på möte på morgonen, ett möte som tog 5 timmar, sedan. hem dvs hela dagen kom hen 16.30 precis så jag hann till Unga Örnar där jag bakade pepparkakor med 20 livliga underbara barn...puh, kl var 21.30 vid hemkomst!!! Snacka om att jag var trött....men nu är det en ny dag med dag med nya utmaningar....


Idag har jag hälsat på mamma på en kopp java..alltid lika spännande...


Utvecklingssamtal för dottern, gick fint hon är duktig i skolan...


En trött arg son kom hem och skulle skippa träningen...okej..sen krävde han att få fara till kompis, och är en envis åsna som alltid ska ha svar på allt genast, ibland måste man vänta....och träna på det....en kram och lite samtal löste det hela...



Kram....



Av Häftiga morsan! - 24 november 2008 08:25

...som är min man. Jag och barnen tittade ut, det hade snöat hela natten och snöade ännu, det gick nästan inte öppna dörren och går till postlådan för att hämta tidningen!! UNDERBART....äntligen infinnersig lite för jul känsla...jag har tyckt att det inte känndes som att det är 4 vecor till jul....


Jul ja, då åker vi iväg på julweekend med våra barn, underbart...att få fira den i lugn och ro...det är faktiskt dotterns önskemål i år. Men om vi blir 2-3 barn det är lika spännande än. I dag ska vi åka till skellefteå....vi får väl se vad vi fyndar där...inför julen.


Aha, nu startade min älskade make snöslungan...jag har aldrig lärt mej den, för då är ju risken att man måste ut nån morgon och skotta!!! Bäst att hålla sig undan...


Dottern ska tävla nu i december i friidriott i haparanda, gissa om jag ska med...vad ligger i haparanda?!! Jo IKEA....ja fast vi får väl se vad som kan inhandlas..allt beror på...


nä nu ska vi åka , så fort det är skottat...i snökaoset... kram till alla tomtar...

Av Häftiga morsan! - 22 november 2008 08:24

...Idag har vi det årliga loppisen för Kandalalksha Vänner biståndsföreningen, jag är loppisansvarig, bas över 5 gamla tanter i 60-70 års åldern!!! Det är inte lätt att vara hälften så gammal och ska bestämma över dem, de anser nog att det är lika jobbigt, jag kan se det ibland på deras sura miner, men eftersom jag är sån glad fis så går det alltid bra...hoppas det kommer många, vi har massor av grejer som skänks...det är så ROLIGT med loppis, man kan alltid med glad plånbok.


DET BÄSTA är att alla pengarna går oavkortat till det ideella biståndasarbetet i kansdalaksha Ryssland för barnen på barnhemmen. Man får både shoppa och bistå med humanitär hjälp...alla mår bra av att hjälpa...vi har det otroligt bra...Det vore nyttigt för många som bara klagar att åka över till Ryssland och leva där som en vanlig medborgare inte som turis och se hur svårt många har det.


JAg har börjat sticka lite, stickar just nu en leksakspåse, har stickat i går kväll så jag kan knappt börja fingarna i dag...typiskt mej jag blir så inne i det jag gör att jag kan sitta i timmar....Den blir inte vacker men det är avstressande att sticka, eller virka....


Nu ska jag iväg och låsa upp loppisen, det kanske står några hungriga loppisråttor och köar utanför....Jag är ju en sån!



Kram Loppisråttan

Av Häftiga morsan! - 20 november 2008 22:05

...IKEA!!!! Ja, resan började 08.00 framme åt vi frukost för att ylla energidepåerna för shopping...tre shoppinggalna kvinnor med var sin vagn och lista, sken som solar, ett speciellt skimmer lade sig över oss, utan ett ord...sammstämmiga...började vi shoppa....glömde tid och rum och familjer...shoppade fram till restaurangen...var framme där vid lunchtid...perfekt...mat...efterrätt..kaffe...redo
igen...shoppade hejdlöst...framme vid kassan...få se vem som klarade sig bäst...ja, puh jag vann... mitt kvitto visade lägst summa...1366:-..klart jag köpt en massa tjafs..(som jag behöver!!!!) ljus, servetter, ljus, mm....Men denna gång blev mannen hemma inte besviken för jag kom ihåg hans chokladkakor!!! Och så åkte vi till Finland och gick på Alko...en wiskhy till mannen...han sken som en sol...bra det blir fler resor.. vi satt i bilen och surrade( jag med min lätt kraftiga mundiaree) fast de andra låg inte långt efter gjorde att vi var hesa men lyckliga vid hemkomsten...köpte faktiskt 4 julklappar..älskar att köpa julklappar..älskar att ge paket...Jag känner mig mör men lycklig...tur att lönen kom in idag på kontot...annars hade det blivit lätt överansträngt!!!!


Kram från en lycklig IKEAHOLIC....

Ovido - Quiz & Flashcards