Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Häftiga morsan! - 27 januari 2009 15:54

I FRED!!!!!!! J-la virus och bakterier!! Jag är trött på det här...som om de bryr sig om det, knappast de biter hårdare tag om min kropp....jag är helt körd i bihålorna, feber, ont i halsen och värk i hela kroppen..typiskt vi som skulle till leklandet im orgon , det blir nog inget av det som det verkar nu...


Mötet på dotterns skola gick hyfsat bra...positiv anda...det gäller att ha positiv anda....


Hemmet är förfallet just nu och jag orkar knappt ta mig upp ur stolen, hur ska jag lyckas samla kraften? Nå jag hoppas jag känner mig bättre i morgon eftersom det måste göras senas då, besöken kommer både torsdag och fredag....Torsdag redan 09.00 på morgonen, pust...


Snörvel, host....



Av Häftiga morsan! - 27 januari 2009 11:26

...vi fick vara friska i knappt 2 veckor så kom den som en storm in i vårt hus igen!!!! Nu ligger jag idag...min man blev risig för ett par dar sedan...känns som jag sprungit in i en vägg...tyvärr finns ingen tid att vila sig och verkligen få vara sjuk och vila sig...plugget går inte sacka efter i och lilleman måste få röra sig...som vanligt är jag den enda som inte har tillstånd att säga:- JAG ÄR SJUK...STÄNG DÖRREN JAG VILL VILA!!


På torsdag och fredag kommer besök igen, toppen , verkligen upplagd för besök...men inget val...jag får dopa" mig med alvedon och förkylningsmediciner...Nå ja då var det ju det där med städningen oxå...ingen annan gör det ju så det är bara hugga in i dag, inte för att nån egentligen bryr sig om jag har nån grej framme, men jag blir obekväm under besöket om jag inte tycker det är städat...


Lilleman gör så stora framsteg, språket sprudlar, nya ord kommer hela tiden, han ser mest förvånad ut själv när han pratar och säger en massa längre meningar som 3 och 4 ordsmeningar med nya ord, han äter oxkså så gott som allt nu, med GOD aptit, 6 ggr per dag, frukost, mellis, lunch, mellis, middag, kvällsmat...Tycker om att bada nu och hårtvätten går bättre och bättre...Det är roligt...även den lilla busen har kommit fram...


Nu ska jag söka upp iprenen för att fungera lite bättre , göra lunch och sedan på möte på dotterns skolan, fast det lockar inte precis!!!


He en bra dag...

Ovido - Quiz & Flashcards