Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Kvinnans möjligheter i Medeltiden...

Av Häftiga morsan! - 3 februari 2009 14:30

...Efter ett trevligt besök på Öppenförskola(alltid trevligt där) så åt vi lunch med maken...nu är lilleman i badet, ett ypperligt tillfälle för studier, vilket jag gör(tja just nu surrar jag ju här, men annrs så...) jag försöker få ihop svenskan för att skicka in den, har en rolig fråga i religionen nu att redogöra för: Redogör kvinnans ställning i kyrka och samhälle från den tidiga kyrkan, medeltiden till reformationen och redogör för vilka banor en kvinna kunde välja under den tidiga kyrkan, medleltiden och reformationen....puh...en rolig natt... känns bra att inte vara kvinna i medeltidens sverige...liksom en sån som jag skulle nog ha det tufft!!!


jag har benvärk efter en veckas sjukdom och stillasittande...borde ut och gå, men minsta ansträngning framkallar hosattacker än, jag har dessutom rätt ont i bihålorna, så det är bara ta det lungt ett tag till, men då kanske jag får lite studier gjorda ialla fall...


imorgon, peppar, peppar ta i trä,

.....ska vi på leklandet om kopisarna är friska...vad vi längtar......


Tillbaka till religionsstudierna, och den mörka medeltiden....





 
 
Ingen bild

Helena

3 februari 2009 17:06

Vi är friska och väldigt leksugna i morgon!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Häftiga morsan! - 6 februari 2009 10:24

Hejsan vänner..jag har bestämt mej för att byta till en annan bloggadress...min nya stuga på nätet...här kommer ni till den...glöm inte att titta där...mitt spännande vardagsliv kommer att stimulera din tråkiga vardag...   http://blogg.passagen.se/sa...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 21:41

....förpassad..utkörd..övergiven...det är vi sporänkor...Sverige Ryssland Hockey på TV just nu 7 minuter kvar och Sverige leder med 4-3...trots att jag inte är intresserad så kan jag ju inte stänga öronen...sport, bara sport, bara massor utav sport.....

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 17:49

...tur man inte var kvinna under medeltiden....   Nu pluggar jag i superspeed..eftersom resten av familjen är på innebandy och sedan 19 års kalas...jag stannade hemma eftersom inte alla uppskattar min influensa...   Snöar...snöar..snöar...tur att man...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 09:12

Äntligen Torsdag?! Vadååå...tja veckans snart slut igen, knogar på med studierna..Kvinnan i medeltiden....mussepiggs clubhus på tv och det vräker ner snö ute, och ska tydligen göra i flera dagar....mysigt...fast inte för den som skottar förstådd...tu...

Av Häftiga morsan! - 4 februari 2009 22:20

...ser  på efterlyst och brrrrr...   Nu ska jag se dokumentären om överviktiga...bra inspiration för mej...idag har jag fikat...fy på mej!!! Svårt att motionera när hostan och bihålorna sitter i , me imorgon efter jag pluggat ett par timmar ska jag f...

Ovido - Quiz & Flashcards