Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Häftiga morsan! - 8 januari 2009 22:30

Det känns underbart att bli mottagen med stora famen av familjen när man kommer hem...hoppas det är för att de längtat efter mig...så det inte är för att jag ska tvätta, laga mat, städa och serva...näääää...naturligtvis måste de ha längtat...jag antar kylen är full med mat och tvätten vikt och struken?!!


Nå jag det är skönt att vara hemma igen ialla fall....vi börjar vara hyfsat friska i alla fall, lilleman har rethosta ännu, men vi andra är nog ganska pigga...


Jag skrev tenta i går, hoppas det gick vägen, lite pirrigt men jag tror det gick ganska bra, men man vet aldrig....


Imorgon ska vi baka kakor, lilleman och jag när de andra är på jobb och skola..sen måste jag väl ta mig i akt med städningen, puh, jo de har varit duktiga när jag var borta , men liksom vissa saker är kvar....konstigt nog...de tråkigare sakerna!


Kanske IKEA nästa helg...vi får se...


Undrar just när öppen förskola startar igen..det vore roligt för lilleman att träffa lite barn, kanske vi besöker dagiset på området i morgon en sväng...bara för att kika in där.... Nåja vi får se hur vi mår...


Jag är ialla fall glad att ligga i min säng, för jag har bott på ett vandrar hem som hade det kallaste logi jag varit med om, inte mer än max 17 grader gick det få i rummet och det blåste från fönstret och det betalade jag 300:- per natt för, aldrig mer!!!Jag låg med alla tre byxparen jag hade med mig och tre tröjor och mössa och sov för att inte frysa ihjäl...jag har typ minst 23 grader varmt hemma när jag sover...ja ja jag vet att man ska ha svalt när man sover ...men inte jag!!!


På bussen hem i 7 timmar satt jag brevid en mycket trevlig dam, fast jag försökte se filmen de visade på bussen men hon pratade oavbrutet med mig, varesig jag svarade eller ej, så jag gav upp med filme och försökte vara trevlig med den lilla damen...resan blev låååååånnnngggg...tills honklev av i staden innan mig...puh, då var det slutet av filmen och det var lite svårt att greppa den när man inte sett början, men sånt är livet, damen var säkert lycklig över at jag var så trevligt mot henne i alla fall...dagens goda gärning!!!


Krama en vän...



Ovido - Quiz & Flashcards