Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Häftiga morsan! - 10 januari 2009 18:24

...jag som gått i dag och varit duktig och sedan åt vi pizza till middag...ingen bara matematik...jag delade dock med dottern(som om det nu skulle vara bättre!!!)...Ungarna mumsar lördagsgodis och jag sitter och glor på dem och dräglar...fasiken vad tufft det var i dag...egentligen borde jag ta minst 45 minuter på löpbandet för att bränna lite av pizzan...


Jag kanske tar en städning av toaletten istället..garanterad fett förbränning, för det är inte min drömplats att städa, bara tanken får mig att svettas...men ett måste..ingen annan i denna familj reagerar över att toaletten nån gång måste städas, jag vet inte om de stänger av både luktsinne och syn när de går in på dasset???


Hoppas bara inte jag hittar nån nalle som är lagd i blöt för en vecka sedan igen, det var en mardröm att hitta den förra trodde det var en drunknad rutten råtta eller nått...stanken var outhärdlig...lilleman vill gärna bada sina mjukdjur...läskigt!!!!


nä på med plasthanskarna ta tjuren vid hornen och dra till dasset..brrrrrrrrrr....jag vill inte men om jag får välja mellan det och 45 minuter på löpbandet tar jag i vanliga fall det andra alternativet, men idag har jag nog inget val...kommer det nått främande och ska gå på dasset...kommer de aldrig mer på besök!


Nu går jag, djupdykning i skitusstolen.....

Av Häftiga morsan! - 10 januari 2009 15:36

Jo vi tog vagnen lilleman och jag, promenerade ner på stan, massa folk ute, tog en fika och träffade massa bekanta....sen träffade jag storsyrran, kul det var ett tag sedan...vi gick på ett annat fik efter hennes ärenden och surrade...sedan promenarade vi hem...sonen och hans kompis, ville ha stjuts till hockey match, snäll morsa som man är gör man det, in med alla ungar i bilen, stjusar...åkte på dollar store medans jag väntade på att hämta...fyndade lite ljus på rean...plånboken skriker av smärta när jag öppnar den just nu, så det bliev inte mycke handlat...


Hinner inte mer än hem med kompisen och hem själva klä av oss gå in och så börjare det om, morsna kan su stjusa mej till en kompis....VA!!! NEJ!! jag kom just in´...orkar inte klä på alla igen och lasta in ibilen...vänta tills pappa kommer hem!!


Dotter tävlar i dag, , fick höra på telefon att hon blev 4:a i höjdhopp...hennes bästa gren 800 m är kvar..tror faktsit starten var nu nån gång..spännande...


Jag ska inte laga middag i dag, det blir restaurangmiddag idag...vi brukar lyxa oss en gång per helg...för vi är aldrig ut på partay eller annat så det är vår lyx i familjen....

Av Häftiga morsan! - 10 januari 2009 09:25

...Tja maken och dottern är och tävlar, sonen skyndar sig att ringa kompisar ...lilleman hostar ännu....tja vad ska man hitta på???


Kanske man ska gå på stan eller inte?? Man har ju inte direkt några pengara att shoppa för, och det är ju alltid då, när man inte har några pengar som man hittar fynden.


i går bakade vi....måste städa men det är inte så kul....en lördag borde man få göra nått roligt....


Jag tror jag tar en promenad med vagnen, för att få lite luft, känns som man har varit instängd i flera veckor...unket...


Tja jag återkommer får ni se vad "spännande " akiviteteter jag hittade under dagen....

Ovido - Quiz & Flashcards