Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Häftiga morsan! - 20 januari 2009 20:36

jo, just det nu lägger jag ut min vikt till allmän beskådning för att höja ribban för mig själv...min vikt nu är 84 kilo och jag ska ner till 74 kilo, varje vecka kommer viktinfo att läggas ut....brrrr...vet att många nära och kära läser bloggen så nu är det verkligen lite extra press...

Av Häftiga morsan! - 20 januari 2009 20:27

...det var superkul men min höfter tog otroligt mycket stryk...jag har  inte världens bästa kondis men som tur var var det ett par kvinnor som var i den supersize klassen så jag kännde mig inte helt ensam, det var så kul...men jag kan nog inte just nu med min spökande höft...men ack vad träningsvärk i morgon..vi ska bada varmvattenbad härligt i morgon då gäller det bara att ta sig ur sängen på morgonen!!!!


Jag återkommer och meddelar  om mina krämpor i morgon....

Av Häftiga morsan! - 20 januari 2009 09:03

...till mammor trängs runt kaffebordet på den öppna förskolan...jag fattar inte hur de gör för att se så fitness ut alla välsminkade som om de sov med smink, pigga och ärtiga...idag är en dag då jag ser ut som en sliten trasa , känner mig som en sliten trasa...inte kul att åka dit idag...men lilleman vill så vi gör det.


...vad ska man prata om? Senaste modet? Senaste grymma innefesten i stan? Tror ni att jag har nån koll på det...näääääää jag känner mig rätt old och ute när jag sitter där med ett konstgjort påklistrat smile mitt i högen av hippa mammor...deras ytliga samtal får mej att rysa...viktigare saker än smink...kläder och senaste babymodet finns väl????


Nja igår var det faktiskt en annan mamma som såg ut att ha samma tankar som jag, hon var äldre..som jag...vill inte tänka att jag är äldre..men man måste liksom acceptera det nu..liksom inget val...ja ja sluta gnälla nu...jag ska på afrodans i kväll för att föryngra mig och släppa ut mina frustrationer..det blir nog bra det...


Ha en bra dag, kram.....

Ovido - Quiz & Flashcards