Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Häftiga morsan! - 13 januari 2009 21:15

..trodde jag ja....eftersom maken helt plötsligt skulle på ett möte han glömt att säga till om, så fick jag fixa hämtning av barnen i kväll, dvs jag kom hem med alla bsarn20.15...kvällsmat...läggning..sagoläsning...n
är allt nu var klart...vem kom då hem?! Jo maken...jag har ingen lust längre för tända ljus, dofter, bastu och älvskog....vill bara se tv-själv!


Kanske en annan dag man kan få ta del av den ljuva tanken jag hade idag..nu är den lika svår att hitta som Jimmy Hoffa....


Tradera ja, min tanke är att kunna sälja ihop 3 månaders inkomst för att få ett långt sommarledigt uppehåll i studierna utan sommarjobb...vi får se om det lyckas, har typ nu....1000 kr, puh...lite mycket kvar...typ...28000 kr minimum...undrar just var jag ska hitta de fynden i mitt hus att lägga ut...kanske någon klenod på vinden,,vem vet....


Går illa med träningen..maten går hyffsat bra...inget..godis minimalt med socker...inget fika(nästan) har halkat dit nån gån..ingen ide att gräma sig...bara gå vidare!!


IKEA...jag längtar to go there....tyvärr finns inte finanserna...vilja finns men inte stålarna....


Nä nu sk ajag glo på tv någom menlös såpa...eller nått lättsamt som man inte behöver engagera sin hjärna i när man tittar...och tycka synd (!) om mig själv...:-) (inte för att det är speciellt synd om mig, men ändå...)


jag tänder några ljus ändå...för min mysning..min egen....





Av Häftiga morsan! - 13 januari 2009 18:40

...vilken lyckad dag..lilleman har haft såååååååååååååååå roligt på öppen förskola...va kul det var... han är helknäckt nu...men vill tillbaka i morgon, ett hål hos tandläkaren, så han blev glad att han skulle få komma tillbka till de snälla tantern!!!! Lyckos han som har den inställningen, hoppas den förblir så....


Jag är helt knäckt jag med, trött...har sovit lite dåligt ett par nätter...men ska elda ett av de fina ljusen jag köpt av partylite genom Helena...det var lugnande doft...underbar...tänk vad lite som behövs...lugn och ro är som balsam för själen, foda dofter, ljuv musik...bastu,,,ja!!!! jag ska sätta på bastun i kväll...kanske när baren somnat ska jag lura in min älsakde make till bastun och bara mysa...!!!


Jag kommer inte att skriva och berätta om det....men man vet aldrig....


Nu är dagen snart slut trots en lyckad dag med mycket lek...har jag ngenting annat hunnit idag...diskbänken skriker desperat efter service...men jag ignorerar den idag...om den inte vill självstäda sig får den vänta till imorgon!!


Nu sk ajag slappa, spa, bastu, goda dofter och kärlek!!!



Av Häftiga morsan! - 13 januari 2009 09:22

PÅ öppen förskola som vi ska till idag.......tradera sjukan har slått till igen...man kan inte låta bli att hela tiden kolla sina auktioner, se på släktningarnans...och hitta fler fynd att lägga ut...


...nu sk avi snart åka till tandläkaren...brrrrrrrr....


Jag längtar efter mina partylite inköp...måste hämta dem idag...det finns inge bättre än tända ljus en mörk vinterkväll...jag tror jag sparar på elen genom alla mina ljus som jag har tänt jämt...


Torktumlaren kommer inte förän om 3 veckor....ursch det blir kämpigt med tvätten , för hängutrymmet är inte så stort....


Ha en bra dag....

Ovido - Quiz & Flashcards