Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Häftiga morsan! - 3 januari 2009 20:01

...är att vara frisk när alla andra är sjuka, att laga mat när andra vill äta, att tvätta när andra vill ha sina rena kläder, att städa och hålla rent, att servera fika till andras främande....tur att jag inte alltid går med på allt jämnt...


Jag älskar att göra andra i min familj glada så oftas gör jag det med glatt hjärta...men i bland blir jag en morrhoppa som vägrar...då får man ta fram fika själv till sina kompisar, då får man laga mat själv(gäller de äldre barnen och maken) när man vill äta...då vill jag bara vägra och vara trotsig...


på tal om trotsig har vi en hel dela sådana i huset, 3, 10 och 15 år i år blir dom knottarna...de är livat och glatt...mest glatt..åh, vad jag älskar min familj...nu ska vi se lördagsfilm och mysa i soffan tillsammans alla 5....


Ha en härlig lördag kväll..............

Ovido - Quiz & Flashcards