Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Detta önskar jag inte ens min värsta fiende....

Av Häftiga morsan! - 30 januari 2009 22:31

...har nog aldrig haft sån j-lig hosta, allt slem ligger längst ner i lungerna och går inte få upp, kan inte andas rikigt djupt utan en fruktansvärd skällande /asmatisk hostattack kommer, får liksom inte luft...nu har jag så ont över hela bröstkorgen, känns som om jag hostat av nått revben, kan knappt röra mig...hossa de slemlösande tabletterna fungerar snabbt...detta önskar man inte ens ens värsta fiende!!!


Helena ni finns in mina tankar...vi får aldrig ge upp...våra barn behöver oss...och vi behöver varandra...vi borde snart dra ihop mamma gänget...ja just det, det var väl min tur att fixa det...det har liksom tagit nått år va innan jag får fingrarna ur...ska kolla almanackan...jobbar de andra va? Ja jag tror det få se var vi 4 eller 5 st, vi va 4 va? Du, jag , berit och vad hette hon andra???? Tja vi får kolla det där, kanske de kunde få se partylite samtidigt? Eller då går vi på Cafe´...nåja vi kommer nog fram till nått...Jag hoppas vara frisk till onsdag så det blir leklandet av ialla fall....


i morgon blir det nog säng läge för mig, för jag kan inte rikígt gå rakryggad nu av smärtorna i bröstet/revbenen/musklerna....


Jag borde vinna pris i självömkan och klageri på blogg...kanske hade den som skrev itidnigen rätt att det bara klagas på bloggar????Nja vissa dagar har jag ju skrivit om allt bra, fast klagaoinläggen tenderar till att bli längre...men inte är jag olycklig för det, bara j-ligt sjuk just nu....


....lilleman fick godis idag iställe för igår, lite för mycket socker på en kväll innan sängdax, bra planerat av oss, han var speedad vid sängåendet så det blev både en och två och tre sagor innan vi sa godnatt....sedan lekte han nog i sängen rätt länge innan det blev tyst....


Sonen de vann sin hockeymatch, härlig skrällseger mot ett förvånat motståndar lag som hade tagit ut sin seger i förskott...sådana vinster är extra roliga...


Dottern ser man knappt nu mera, kommer hem från skolan, slänger sin jacka och väska i hallen, slinker in på dass, från dasset ner till rummet stänger dörren, knappt ett hej hinner man få, och akta dej för att klampa på utan att knacka...respektlöst!!! Man inkräktar!!! Jaja, men liksom hur har dagen varit? :- bra! Gå nu jag vill vara ifred! ....Tja en gång i tiden var mamma den som man kom och berättade både roliga och tråkiga saker som hänt på skolan...nu får man vara bra om de pratar överhuvutaget! Nån sa att det vänder vid 20 års ålder...jaha bara 5 år kvar med kanppt ett hej...jo just det när det gäller stjus eller pengar kan man få en hel mening serverad, och ett smile på köpet inte illa, men det kostar....


Lustigt nog kommer jag ihåg 14-15 års åldern som igår, missförstådd, orättvistbehandlad, och med föräldrar som inget fattade...liksom standar känslorna bland oss tonåringar då...sönderklippta jeans...mamma hatade dem, fick inte ha dem på skolan, smugglade med dem ändå...fast jag ljög nåstan anldrig faktiskt...min unga dam kanske förvränger sanningen då och då för sin egen vinning skull, men det funkar inte så bra för henne så jag brukar fråga som Dr phil, How is it working for you?....


Jag är less och fruktanskvärt rastlös över att var sjuk, jag orkar inget göra men min hjärna kräver stimulans..det j-liga är då att tv:ns dokumentärer till viss del skulle kunna tillfredställa denna stimulans, men den har numera ingen bild, bara ljud...en plasmatv 40 tum, knappt ett halvår ska väl f.n inte går sönder och allra minst just när jag ligger här sjuk..kan det bli bättre!!! Jag får surfa på nätet...inte bra...inte bra...inte bra...suckar min man eftersom det blir...inte billigt...inte billigt...inte billigt...för man är nästan aldrig för sjuk för att spana in tradera...ju mer tid framför tradera desto mera fynd som man egentligen inte behöver hittar man och nästan så man hittar fynd till andra i släkten och vännerna och grannarna och brevbäraren...nja nu språade det ut...undrar om jag har riktigt hög feber...


Nä nu ska jag ialla fall spana in vännernas blogg...kanske de tänker på sjuka lilla mej, i min ynkliga lilla säng under mitt ynkliga lilla täcka , hostande ur min ynkliga lilla(!!nja så liten är den dock inte) kropp...på tal om det har min äslakde man inte haft tid att köpa den nya vågen so jag skulle få av honom som visar både muskelmassa , fett massa, vikt förståss och BMI...brrrrvet inte om man vågar ställa sig på den...visst är det konstigt att när man är sjuk är man nästan mer sötsugen än annars!!! Tja dessutom har jag min roliga vecka..hostade så hårt att de svämmade över i köket...de ni då hosta man hårt vill jag lova, så med blodbrist och ömmande kropp har jag lyckats släpa mig till sängen(man har ju trådlöst) och min stackars man är nu lika illa därann som jag...barnen hoppas jag skonas från detta....han sitter vid sonens dator och var för en stund sedan nära att måsta åka till akuten för astman, men fick upp slem så han kunde andas igen....jag gruvar lite för natten, igår var ju inte lätt...jag är helt slut, men så fort jag somnar, täpps det igen i andningen och jag får inge luft...så det lär bli en vaken shopparnatt....


Hoat, snyt, fräs och blä, vi syns imorgon!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Häftiga morsan! - 6 februari 2009 10:24

Hejsan vänner..jag har bestämt mej för att byta till en annan bloggadress...min nya stuga på nätet...här kommer ni till den...glöm inte att titta där...mitt spännande vardagsliv kommer att stimulera din tråkiga vardag...   http://blogg.passagen.se/sa...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 21:41

....förpassad..utkörd..övergiven...det är vi sporänkor...Sverige Ryssland Hockey på TV just nu 7 minuter kvar och Sverige leder med 4-3...trots att jag inte är intresserad så kan jag ju inte stänga öronen...sport, bara sport, bara massor utav sport.....

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 17:49

...tur man inte var kvinna under medeltiden....   Nu pluggar jag i superspeed..eftersom resten av familjen är på innebandy och sedan 19 års kalas...jag stannade hemma eftersom inte alla uppskattar min influensa...   Snöar...snöar..snöar...tur att man...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 09:12

Äntligen Torsdag?! Vadååå...tja veckans snart slut igen, knogar på med studierna..Kvinnan i medeltiden....mussepiggs clubhus på tv och det vräker ner snö ute, och ska tydligen göra i flera dagar....mysigt...fast inte för den som skottar förstådd...tu...

Av Häftiga morsan! - 4 februari 2009 22:20

...ser  på efterlyst och brrrrr...   Nu ska jag se dokumentären om överviktiga...bra inspiration för mej...idag har jag fikat...fy på mej!!! Svårt att motionera när hostan och bihålorna sitter i , me imorgon efter jag pluggat ett par timmar ska jag f...

Ovido - Quiz & Flashcards