Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Jasså...nu är man en olycklig människa helt plötsligt?!?!

Av Häftiga morsan! - 30 januari 2009 10:16

Enligt Dagens lokalblaska så bloggar bara olyckliga människor, jasså, jag som upplever mej rätt lycklig och glad....men jag kanske har fel...tja man är ju ingen psykolog så vad vet en vanlig svensson som jag om sånt...det vet nog insändarskrivaren bättre(?):-) ....


Jag  har just ringt läkaren för att få nå slemlösande utskrivet och asmamedicinen för nu är det tungt att andas, efter 15,00 får jag hämta det, men vi har besök till 16,00. hoppas de håller tiden så jag får hämta medicinen direkt!


Dottern fick åka på skolan idag, hon ville inte vara hemma, gott tecken...

Då var det nog bara empatisjukdomen.....


Hur kan det samlas så mycket smuts och damm i ett hus på en gång, jag tycker att jag jämt städar fast det är lika smutsigt överallt ändå...kanske 40 smutsiga små och stora fingrar (3 barn och en make) som kladdar överallt, går in med skor, kastar kläder på golvet...missar toan ibland osv...gör att det förefaller hopplöst med städning emellanåt...nåja lite(och då menar jag lite) skit i hörnen är inte så farligt...


Min älskade make tvättar febrilt nu det är hans last....den eviga tvätthögen...det var längesedan vi såg golvet i tvättstugan...har glömt vilken färg golvet hade...det blir en överaskning den dag vi når till botten....


Nu ska jag gå till botten med Kristendomen under medletiden...jo det är faktiskt jättespännande...fast det kräver ite tankeverksamhet att läsa litteraturen på engelska...det var ju ett tag sedan...


Jag återkommer i eftermiddag med en update....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Häftiga morsan! - 6 februari 2009 10:24

Hejsan vänner..jag har bestämt mej för att byta till en annan bloggadress...min nya stuga på nätet...här kommer ni till den...glöm inte att titta där...mitt spännande vardagsliv kommer att stimulera din tråkiga vardag...   http://blogg.passagen.se/sa...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 21:41

....förpassad..utkörd..övergiven...det är vi sporänkor...Sverige Ryssland Hockey på TV just nu 7 minuter kvar och Sverige leder med 4-3...trots att jag inte är intresserad så kan jag ju inte stänga öronen...sport, bara sport, bara massor utav sport.....

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 17:49

...tur man inte var kvinna under medeltiden....   Nu pluggar jag i superspeed..eftersom resten av familjen är på innebandy och sedan 19 års kalas...jag stannade hemma eftersom inte alla uppskattar min influensa...   Snöar...snöar..snöar...tur att man...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 09:12

Äntligen Torsdag?! Vadååå...tja veckans snart slut igen, knogar på med studierna..Kvinnan i medeltiden....mussepiggs clubhus på tv och det vräker ner snö ute, och ska tydligen göra i flera dagar....mysigt...fast inte för den som skottar förstådd...tu...

Av Häftiga morsan! - 4 februari 2009 22:20

...ser  på efterlyst och brrrrr...   Nu ska jag se dokumentären om överviktiga...bra inspiration för mej...idag har jag fikat...fy på mej!!! Svårt att motionera när hostan och bihålorna sitter i , me imorgon efter jag pluggat ett par timmar ska jag f...

Ovido - Quiz & Flashcards