Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Min blödande hals....

Av Häftiga morsan! - 30 januari 2009 05:49

...jag har ingen röst kvar, vågar inte prata det gör så ont när jag talar eller sväljer...sovit ca 3 timmar totalt i natt...nu 05.30 gav jag upp, det går inte ligga...ska dricka varmt vatten med vicksblå i för att lindra smärtan...vet inte hur jag ska orka dagen, tur man är kvinna...


Tror dottern ska vara hemma idag och vila sig, hon har nog mycket i huvudet just nu och därför blev "sjuk" igår....Nu när vi bestämt med skolpersonalen hur vi ska gå till väga tar det lite tid för henne att smälta det tror jag...


Snacka om att blogg blir som ett begär, jag surfar in varje morgon på mina favorit boggar, läser om vännernas liv och tankar, sjukt egentligen..vad ska man snacka om när man träffas, jo man snackar om sin blogg...är det nån fyrtioårskris eller?? Tja nu är jag bara 37 men det finns ju andra i min bloggvärld som är närmare fyrtio och jag ligger inte så långt efter...Nja jag tror kanske det är ett behov av ventilation...förr skrev man dagbok i pappersform ialla fall jag...har skrivit dagbok sedan jag var 9 år fram till jag var 30...men de senaste åren föll det liksom bort, så nu har bloggen fått ersätta den....snacka om kul att läsa sina dagböcker sen barn och ungdomstiden, ganask nyttigt att uppdatera sig nu när man har egna barn och tonåringar...så ett program i går om helikoptermammor= sådana som kretsar över sina barn och är överbeskyddande...jag kände i gen mej lite..dvs jag måste skärpa mig så att jag inte får ännu mera trotsliga tonåringar, fast man är så rädd de ska hamna i klistret...Man vill ju att de ska undvika de minor man själv gick på....men vissa misstag måste de själva få uppleva....tydligen...


Besök som sagt i dag, inte kul när man inte kan tala och bsöket knappt säger nått..nåja min man får väl hålla låda för en gång skull(han får ju liksom aldrig chansen annrs, jag lider ju av lått mundiaree´ vid friskt tillstånd, eller rättare sagt friskare tillstånd)...


Skulle så mycket vilja åka på IKEA, men ekonomin säger nej just nu, måste nog vänta nån månad...utbyggnaden är på is igen...när blir rotavdraget klart egentligen...jag trodde det var klart men icke, nån minister klantade visst sig och gick ut med att det var klart trots att det inte fanns något riksdagsbeslut taget, hoppas det blir klart snart så man kan förverkliga utbyggnaden nån gång, måste ringa snickaren för att få en offert på priset...som tyvärr alltid är för dyrt, man kan nästan köpa ett nytt litet hus för samma pris som 50 kvm utbyggnad...sjukt....önskar man hade snickar talangen själv...då hade man ju kunna fila på detta under fritiden!


Pappa har skänkt oss ett nytt handfat till toan , fast det står i hans förråd ännu, det var jättesnällt för vårat har spruckit, dottern tappade en porslinflaska i det så det sprack...läcker som ett såll...hoppas pappa snart får tid att komma och installera det nya handfatet...han extraknäcker ju som rörkrökare....själv kan jag inte sånt alls....


Jag ska måla om väggen lite i lillemans rum när jag blir frisk, har blivit lite kludd på en vägg...men det är ju enkelt att fixa när man har målade väggar...


Jag är inte glad över att vara sjuk halkar efter med studierna, och det går liksom inte för detta ämne är kompakt och det gäller att hänga med, måste läsa , men försökte igår, mina ögon började rinna så mycket efter 1 timmes läsning så jag var tvungen ge upp...får prova idag igen...Jag nästan bara klagar här...


Nu till något positivt...Dansen på unga örnar blev en succe´både ungdomsledarena och de dansande barnen var jätte nöjda...ungdomsledara var jätte duktiga och hade det helal välplanderat...dock saknade vi dina döttrar syrran....


Ursch vad jag känner mej instängd när jag inte kan åka på öppenförskola eller nått annat och ingen vill ju komma hit med risk för smittan...isolerat med teve dosan i handen, fast det går inte se tv så länge för ögonen rinner...History channel är bra...och natual geografic channel...gillar dokumentärer...


Nu ska jag försöka göra någonting nyttigt , dvs diskmarskinen innan de andra vaknar...


Ha det bra, kramizar sjuklingen...



 
 
Helena

Helena

30 januari 2009 09:35

Hej!
Har saknat ditt bloggande..men nu är du på gång igen!Krya på dig!

http://mammatillad.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Häftiga morsan! - 6 februari 2009 10:24

Hejsan vänner..jag har bestämt mej för att byta till en annan bloggadress...min nya stuga på nätet...här kommer ni till den...glöm inte att titta där...mitt spännande vardagsliv kommer att stimulera din tråkiga vardag...   http://blogg.passagen.se/sa...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 21:41

....förpassad..utkörd..övergiven...det är vi sporänkor...Sverige Ryssland Hockey på TV just nu 7 minuter kvar och Sverige leder med 4-3...trots att jag inte är intresserad så kan jag ju inte stänga öronen...sport, bara sport, bara massor utav sport.....

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 17:49

...tur man inte var kvinna under medeltiden....   Nu pluggar jag i superspeed..eftersom resten av familjen är på innebandy och sedan 19 års kalas...jag stannade hemma eftersom inte alla uppskattar min influensa...   Snöar...snöar..snöar...tur att man...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 09:12

Äntligen Torsdag?! Vadååå...tja veckans snart slut igen, knogar på med studierna..Kvinnan i medeltiden....mussepiggs clubhus på tv och det vräker ner snö ute, och ska tydligen göra i flera dagar....mysigt...fast inte för den som skottar förstådd...tu...

Av Häftiga morsan! - 4 februari 2009 22:20

...ser  på efterlyst och brrrrr...   Nu ska jag se dokumentären om överviktiga...bra inspiration för mej...idag har jag fikat...fy på mej!!! Svårt att motionera när hostan och bihålorna sitter i , me imorgon efter jag pluggat ett par timmar ska jag f...

Ovido - Quiz & Flashcards