Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Jag orkar inte mera....

Av Häftiga morsan! - 29 januari 2009 23:18

,,, med hög feber och enorm hosta, det gör så ont i hela halsen och  kroppen kostant hostande...jag vet inte vad jag ska ta mej till...hoppas detta är kulmen och att det bara blir bättre härifrån, jag kan nästan inte tala längre, har hostat sönder rösten...ingen ide att sova, att ligga ner går inte, svetten rinner och hostningarna är så kraftiga att jag blir svimmfärdig, blir det inte bättre måste jag väl gå till doktorn fast det tar emot...


Idag hade vi dessutom besök av 3 tanter i 3 timmar, jag försökte verkligen hålla ut, var tvungen att gå och byta tröja under besöket eftersom jag var genom sur av svett...men mötet var hyfsat...


Dottern fick vi hämta på skolan idag, huvudvärk...vet inte men inte verkar hon sjukast...fast jag förstår att personalen ringde eftersom hon aldrig klagar på att hon är sjuk, så jag undrar vad det är, kanske nån kompis var sjuk så hon sympati sjuknade??? vi får se om hon ska på skolan imorrn....just det i morrn är nästa besök, dock under bara 2 timmar på eftermiddagen ...så jag får väl prepparera mej med alvedon...och hålla ut...för det bästa...


Jag har verkligen åkt på allt i år...jag brukar klara mej...fast nu har jag ju varit hemma och pluggat och inte arbetat med och runt barn som tidigare då man blev rätt härdad tillslut....


Men det känns härligt med vänner som mailar och tänker på en...i morgon kommer Helena med mina ljus...en ljusglimt i sjukstugan kan behövas...jag vet bara inte hur jag ska lyckas få nån sömn i natt...det var bättre med snoret och bihålorna, hostan är värre...fan vad jag bara klagar...fast ibland kan det kännas lite bättre om man får klaga litegrann....


PÅ måndag vägrar jag ialla fall vara sjuk, då går jag ut i sjukstrejk...VVS=vägra vara sjuk....Vi är en protestgrupp som går ut i strejk då mot virus och bakterier....


Ha en er en hostfrinatt...och glöm inte att njuta av att vara friska!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Häftiga morsan! - 6 februari 2009 10:24

Hejsan vänner..jag har bestämt mej för att byta till en annan bloggadress...min nya stuga på nätet...här kommer ni till den...glöm inte att titta där...mitt spännande vardagsliv kommer att stimulera din tråkiga vardag...   http://blogg.passagen.se/sa...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 21:41

....förpassad..utkörd..övergiven...det är vi sporänkor...Sverige Ryssland Hockey på TV just nu 7 minuter kvar och Sverige leder med 4-3...trots att jag inte är intresserad så kan jag ju inte stänga öronen...sport, bara sport, bara massor utav sport.....

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 17:49

...tur man inte var kvinna under medeltiden....   Nu pluggar jag i superspeed..eftersom resten av familjen är på innebandy och sedan 19 års kalas...jag stannade hemma eftersom inte alla uppskattar min influensa...   Snöar...snöar..snöar...tur att man...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 09:12

Äntligen Torsdag?! Vadååå...tja veckans snart slut igen, knogar på med studierna..Kvinnan i medeltiden....mussepiggs clubhus på tv och det vräker ner snö ute, och ska tydligen göra i flera dagar....mysigt...fast inte för den som skottar förstådd...tu...

Av Häftiga morsan! - 4 februari 2009 22:20

...ser  på efterlyst och brrrrr...   Nu ska jag se dokumentären om överviktiga...bra inspiration för mej...idag har jag fikat...fy på mej!!! Svårt att motionera när hostan och bihålorna sitter i , me imorgon efter jag pluggat ett par timmar ska jag f...

Ovido - Quiz & Flashcards