Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Jag ser flygande glassar, sockervadd.....hjälp!!!!

Av Häftiga morsan! - 24 januari 2009 12:34

...Gårdagen var smidig... Jag har simmat 45 minuter idag, snacka om att jag känner mig duktig!!!! eftersom dottern var med så tog hon hand om lilleman så jag fick simma....


I natt när jag inte sov!!! Så började jag nästan hallucinera etfter sötsaker, ursch arma kropp som på ett sådantsätt försöker lura mig till att äta skräp...jag stod emot...Jag är STOLT...Jag ska inte ge mig, jag ks aned till 74 innan den 20 januari 2010!!!

 Mitt första delmål är 81 kg, ska väga mig igen nästa vecka och se hur det går..tror att jag ska väga mig måndagar för att få rutin...Mpste köpa nya batterier till vågen, de är utslitna.....


 Idag har lördagen inletts med uppstigning vid 07.00 tiden!!!! Jag somanade vid 04.30 eftersom jag fastnade vid intressanta saker på datorn...jag är lagomt trött i kroppen idag...men det är ju självförvållat!


Ibland kan datorn vara som ett gift...en drog...en last...men ack så spännande...men hälsofarligt om sömnen blir lidande....Ialla fall åkte vi till badhuset i morse vid 10.30 och badade till 12.00, härligt, lilleman är nästan inte alls rädd längre, det är underbart!!!


Jag längtar till på onsdag då vi ska på leklandet....Det blir kul!!


Jag måste plugga idag...det ska nog gå ganska bra för Sonen och maken ska och se södertälje- Luleå, dottern ska bort till kompis, och vi blir ensamma jag och lilleman och han har bestämt träff emd musse piggs clubhus! Tja då får jag förkovra mig i religionen, en föreläsning ska jag lyssna på och läsa en bok idag....sedan göra klart min svenska uppgift så jag får in den nån gång...Jag vill ju inte ligga efter i studierna , hellre före så vi Helena kan göra mera saker med grabbarna....


Nu ska jag surfa tradera, rensa garberoben och sälja ut lite jag inte använder...titta på mina auktioner på tradera, jag heter lovinga där...jag har massa fynd för alla smaker....


....fast jag fyndar mest....

 
 
Helena

Helena

24 januari 2009 14:41

Du är duktig som kämpar med vikten.Ett tips:använd måttbandet oxå,det brukar visa mer än vågen!Syns på onsdag!

http://mammatillad.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Häftiga morsan! - 6 februari 2009 10:24

Hejsan vänner..jag har bestämt mej för att byta till en annan bloggadress...min nya stuga på nätet...här kommer ni till den...glöm inte att titta där...mitt spännande vardagsliv kommer att stimulera din tråkiga vardag...   http://blogg.passagen.se/sa...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 21:41

....förpassad..utkörd..övergiven...det är vi sporänkor...Sverige Ryssland Hockey på TV just nu 7 minuter kvar och Sverige leder med 4-3...trots att jag inte är intresserad så kan jag ju inte stänga öronen...sport, bara sport, bara massor utav sport.....

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 17:49

...tur man inte var kvinna under medeltiden....   Nu pluggar jag i superspeed..eftersom resten av familjen är på innebandy och sedan 19 års kalas...jag stannade hemma eftersom inte alla uppskattar min influensa...   Snöar...snöar..snöar...tur att man...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 09:12

Äntligen Torsdag?! Vadååå...tja veckans snart slut igen, knogar på med studierna..Kvinnan i medeltiden....mussepiggs clubhus på tv och det vräker ner snö ute, och ska tydligen göra i flera dagar....mysigt...fast inte för den som skottar förstådd...tu...

Av Häftiga morsan! - 4 februari 2009 22:20

...ser  på efterlyst och brrrrr...   Nu ska jag se dokumentären om överviktiga...bra inspiration för mej...idag har jag fikat...fy på mej!!! Svårt att motionera när hostan och bihålorna sitter i , me imorgon efter jag pluggat ett par timmar ska jag f...

Ovido - Quiz & Flashcards