Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

Ska alliansen sparka på de som redan ligger....

Av Häftiga morsan! - 27 oktober 2008 10:25

För utmattningssyndrom, eller utbrändhet som det ofta kallas, rekommenderas i "normalfallet" ingen sjukskrivning.


Andra exempel ur riktlinjerna:

* Depression: I normalfallet ingen sjukskrivning. Måttlig depression helt eller delvis 3 till 6 månader. Allvarlig depression upp till 6 månader.

* Ryggskott: Normalt en vecka, men vid fysiskt tungt arbete upp till två veckor.

* Lunginflammation: Normalt två veckor, men upp till en månad om patienten även har astma eller kol (kronisk obstruktiv lungsjukdom).


Hallå....hur många känner någon som mått riktigt dåligt under en period av sitt liv?! Jag anser att det måste få ta tid... de som mår dåligt oavsett om det är depression, panikångest eller annan psykisktpress på individen så måste det får ta tid. Sedan ska man hjälpa personen tillbaka till livet...tillbaka till tryggheten...inte tillbaka till mera press och "idiot" förklaring med att de ska "rycka upp sig" och sluta svamla!! Det finns de som har det värre!! 


Hur allvarligt ska en deperssion vara för att personen ska bli sjukskriven mer än 6 månader? Kanske personen blir sjukskriven ett par veckor, och lyckas precis börja "andas" och se möjligheter igen när de ska tillbaka, in i möjligen det som orsakat stressen och symtomen?!  Det är för-jligt att man ska sparka ut personer som är sjuka innan de får bli friska...snacka om att sparka på de som redan ligger!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Häftiga morsan! - 6 februari 2009 10:24

Hejsan vänner..jag har bestämt mej för att byta till en annan bloggadress...min nya stuga på nätet...här kommer ni till den...glöm inte att titta där...mitt spännande vardagsliv kommer att stimulera din tråkiga vardag...   http://blogg.passagen.se/sa...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 21:41

....förpassad..utkörd..övergiven...det är vi sporänkor...Sverige Ryssland Hockey på TV just nu 7 minuter kvar och Sverige leder med 4-3...trots att jag inte är intresserad så kan jag ju inte stänga öronen...sport, bara sport, bara massor utav sport.....

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 17:49

...tur man inte var kvinna under medeltiden....   Nu pluggar jag i superspeed..eftersom resten av familjen är på innebandy och sedan 19 års kalas...jag stannade hemma eftersom inte alla uppskattar min influensa...   Snöar...snöar..snöar...tur att man...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 09:12

Äntligen Torsdag?! Vadååå...tja veckans snart slut igen, knogar på med studierna..Kvinnan i medeltiden....mussepiggs clubhus på tv och det vräker ner snö ute, och ska tydligen göra i flera dagar....mysigt...fast inte för den som skottar förstådd...tu...

Av Häftiga morsan! - 4 februari 2009 22:20

...ser  på efterlyst och brrrrr...   Nu ska jag se dokumentären om överviktiga...bra inspiration för mej...idag har jag fikat...fy på mej!!! Svårt att motionera när hostan och bihålorna sitter i , me imorgon efter jag pluggat ett par timmar ska jag f...

Ovido - Quiz & Flashcards