Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Häftiga morsan! - 14 oktober 2008 15:28

...det är livet de, alla dagar i veckan full med aktiviteter..vad skulle vi göra annars??? 7 dagar i veckan tränar nått av barnen i alla fall...alltså idrottstaxi 7 dagar i veckan...fast mesta dels mannens uppgift i denna familj. Jag sköter andra saker...de som jag gillar...laga mat, städa, pass upp...skämt å sido är jag rätt nöjd med arbetsfördelningen i familjen, ungarna drar sitt strå till stacken oxå...


Men förutom de så har jag ju alla engagemang, ideella mesta dels, men även uppdrag...alla lutar åt det sociala engagemanget i samhället...Givande!!!


När umgås vi då??


Jo varje dag...fast man inte kan tro det´...vi nöter inte upp varandra ialla fall...man är dessto mer kärleksfull under de stunder som finns för det...


Tack Helena för en mysig lunch , vi borde göra det till en tradition, 1 gång i veckan...skönt att bara luncha och surra...och bolla ideér med...


oj, jag råkar glöma att jag studerar, mitt i allt så sitter jag med en övningstenta och hälften av den är som ren grekiska(jag kan inte grekiska) aå det gäller att plugga på, jag tycker om det som tur var...


Varför skall man ha salstentor? rena rappakaljan eftersom man dum pluggar inför dem och sedan efter tentan är skriven ramlar 75 % bort ur hjärnan, medans en inlämnings uppgift med praktiska labrationer ger minst 90 % bevarar i hjärnan av kunskapen!!! Jo det är klart det är lättare för lärarna att rätta tentor och sätta betyg efter det, men metoden känns förlegad, jag tror inte på betyg överhuvutaget...


Men borgarna vill ju att vi ska betygsätta alla barn, mindre och mindre åldrar på betygsättningen med deras skriftliga omdömmen redan i åk 3...Ursållningen av barnen börjar redan då...och slutar med tillbakagång till en realskola där de somklarade examen fick gå ut fram och de som inte klarade fick gå ut köksvägen och skämmas!!! Vad händer med människor som bara möter misslyckanden i livet....jag  tror vi vet...


Ha en bra Tisdag, vi hörs.....

Ovido - Quiz & Flashcards