Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Häftiga morsan! - 25 oktober 2008 17:40

...tänk vilka många roller man får klä sig i under dagar som går(fru och älskarinna till samma man!!!) mamma är väl den bästa och tyngsta rollen...fast visst är det underbart med barn och ungdommar!!! Jag vet inte vad jag skulle göra utan den, jag skulle bli så rastlös...men var sak har sin tid...Fru och älskarinna det läter glamoröst...nja inte alltid,,, men i kväll ska vi gå på wallmarksalonger, jag och maken...det blir glamoröst...mormor barnvakt...härligt med underbar släkt, älskar er min underbara tjocka släkt!!!!


Vän är också en rolig underbar roll, jag har fått så många goda, kloka och underbara vänner under åren som gått...visst har en del kommit och gått , men vissa varar för evigt...var sak har sin tid...


Städerska..är den roll jag numera försöker annosera ut,...ingen intresserad har anmält sig...plocka, plocka,plocka, laga mat, tvätta.........I EVIGHETEN, AMEN!!!  Fast jag trodde i min naivhet att detta skulle minska med barnens stigande åldrar, ack vad jag bedrog mig!!! 9 och 13 år är en städtants mardröm....i ett tonårsrum, blir man attackerad av ...ja gud vet vad...fast själva ser de inte röran, ..morsna, jag vet typ var jag har allt...du är så överdriven, tagga ner morsan!!! TAGGA NER!!  nästa morgon kommer de stressade efter att ha sovit lite för länge, mamma vet du var jag har... och ....jag såg den ju här igår, mammma hjälp mej leta jag kommer försent....Jaha, kanske om du städar älskling hittar du dina prylar...jag har inte haft dem!


Mannen är också inte i en tappa-där-jag-står-på-kvällen-fas...det smittar av sig, en ny epedemi...jag hakar på...då helt plötsligt reagerar alla på hur stökigt vi har....och vänder sig till mig som om jag vore någon slags syndabock! Va städa då, om ni tycker det är rörigt, men mamma du är ju hemma hela dan!!!! Ja vadå, jag pluggar ju...ska jag åka till bibblan då, så jag inte är hemma!! Hjälper ni till då?  Tyst som i graven, alla hjälpte till i morse utan ett ljud...konstigt....


Nu ska jag ruska upp mig lite inför kvällens festligheter.... Skål...i....ramlösa...

Ovido - Quiz & Flashcards