Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Häftiga morsan! - 22 oktober 2008 09:06

Tja, otränad det kan man väl enkelt kalla sig, igår skulle jag ju och träna på morgonen, tjolahoppsan!! Icke sa nicke sa kroppen, vänster höft är paj, hur kan man vara så skröpplig vid 36 års ålder!"!! ...


Idag är det lika illa, men skam den som ger sig, i kväll är det afrikansk power dance, med rullande höfter....AJ! Jag tror det får bli en promenad i höst solen, för det är verkligen underbart väder, trots att det redan snöat två ggr, men inge snö ligger ju kvar...synd...jag gillar snö!


Det blir så vitt och fint ute, det känns som allt blir rent, just för stunde ialla fall för efter en dag är allt svart av avgaser ialla fall!


Ska ta moppen ner på stan idag, maken har bilen...jag är rätt bortskämd med att få ha bilen, så det är väl inte mer än rätt att jag får prutta på med moppen ibland...mopedkörkortet kanske ska höjas till 16 år, gissa om min tjej är sur som fyller 15 nästa år!!! Tja det är bara mer tid att träna, fast det tyckte inte hon var nån positiv sak som har längtat ett år redan! Fast det är många som inte har så bra trafikvett på gatorna på moped, fast det gäller inte bara ungdomar, en hel del äldre kör också moppe, som jag men jag är ingen trafikdåre!  Jag kör nästan för sakta så det kanske stör trafiken det med...


Det är frost, man måste ta det lugnt, det är superhalkigt i kurvorna, man är så oskyddad på moped.


Jag shoppade igår, blommor, kläder, schal, köksredskap mm....så idag blir det ögonshopping...det är kul...fast billigt...och fantasin kan skena iväg bra...utan att det gör nått...


Jag får träffa Helena och Daniel till lunch date idag , va kul...Daniel är som en liten karamell!!!


Hej då från halta skrutten på tonårsmoppen....


Ovido - Quiz & Flashcards