Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Häftiga morsan! - 15 oktober 2008 10:39

...jag önskar det vore mitt hem...men städning är ingen passion, jag älskar däremot när det är klart!! Men fasen vad dammråttorna attackerar fort...med en asmatiker och två skräpsamlare är det inte lätt att hålla efter.


Om jag sålde alla grejer på tradera så skulle det bli mindre att städa...hm..inte så dum ide´...fast då får jag ju inte shoppa nya heller...nja det var intelika lockande...Åh vad jag kände ett skrikande behov att besöka IKEA...snart ska jag dit...men min älskade vill nog följa med efter prischocken från förra resan, han ska nog följa för att hålla i betalkortet HÅRT...


Varför är män så ekonomiska när det kommer till vissa saker, men akta dig om det gäller en cykel, bil, motorer och dyrlig, då finns knappt ordet för dyrt...Tur man tjänar egna pengar!! Vilken mardröm att vara beroende av en annan vuxen människa, fjäska och smila för att få stålar...brrrr...


När jag sturde städvagnen mot toaletten och sakta öppnade dörren, spred sig en arom som inte går att förklara genom luften in i mina näsborrar så jag ryggade bakåt...Nä ni tror nån hade släppt en kabel med stank men så var inte fallet , detta luktade mera död råtta eller nått...efter första chocken lagt sig försökte jag ta mig in genom stanken för att finna att bakom duschkabinen finna något som jag inte först kunde urskilja, det såg ut som en död katt i en sörja...gick och hämtade plastvantar...


Efter det jag fiskat upp det ruttna lurviga kunde jag urskilja ett mjukdjur som någon lagt i ett "bad" och glömt bort detta...gud vet hur länge...hur har de kunna gå på dass i morse!!!! Jag fattar det inte!!! Men kanske bara jag som innehar ett fullt fungerande luktsinne i denna familj...vi är ju ingen vanlig familj...men det strävar vi inte efter heller...stanken försvann med städningen tack och lov.


Att vara en vanlig svensson familj, vad är det?  Vem vill vara som alla andra? Vi vill vara som oss själva, må väl, vara lyckliga och har det bra tillsammans... men det finns många som har kommentarer till ens liv...men vem bryr sig..det gäller att tro på sin vision av ett lyckligt liv...må bra...


Dagens TIPS: Kör inte moppe i regn bland löven utan att tänka på halkrisken...

Ovido - Quiz & Flashcards