Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Häftiga morsan! - 1 oktober 2008 09:36

...ja mitt hem är i kaos, det är så rörigt, jag har mina studier över hela köksbordet, och jag är ännu rörigare i huvudet, vart ska jag börja!!!!



I går vek jag 4 tunnor tvätt...fatta att man kan använda så mycket kläder som tonåring....fast när jag så efter lite mer noga var det mest min mans kläder jag vek....de är lätt att allitd klaga på tonåringar...


Föräldrar möte i kväll...puh...kaffe...lyssna...alltid nån förälder som bara måste säga en massa saker så man är där halva natten....fast om det är nått jag tycker är viktigt kanske det är jag som är den där föräldern...ja det är nog gansk ofta jag...fy...i kväll ska jag inte göra mej så hörd... min man kan få snacka...men visst är det bra med engagerade föräldrar....fast vi är rätt besvärliga också , vi föräldrar som bryr oss om allt, nä jag menar bryr oss om...


jag har kokat 10 liter saft av alla våra bär, lingon, krusbär, svarta och röda vinbär ...mums det blev en vitaminkick...barnen älskar den, va bra nu har jag saft länge tänkte jag, pyttsan hälften är redan slut....ärsch den blev för god!!!! I dag ska jag förutom mina underbara studier, städa...eftersom hemmet ser ut som kaos, så blir allt kaos...tänk vad det påverkar, barn och vuxna...ett välsorganiserat hem ger lugn...fast jag vet inte lugn till alla utom den som måste städa hela tiden....Då ska man göra en familjeplan.... det funkar....åtminstoden oftast...barnen har själv valt konsekvenser... 3 dagar man frångått planen har man 3 dagar tv och data fritt....sonen är nära har 2 dotterna har bara 1...jag har ingen...fast jag är ju mamma förståss....mammor och pappor har väl lite försprång....


nä nu måste jag ta mig i kragen och arbeta...här blir det ju inte mycket gjort.....


Håll tummarna för att jag får nått gjort idag... för tradera och andra distraherande saker har lätt att ta min uppmärksamhet....



Kram den kaotiska mamman...

Ovido - Quiz & Flashcards