Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Häftiga morsan! - 12 oktober 2008 14:17

...Skulle inte denna regering skapa jobb? Skulle inte fler ut i arbetsmarknaden?....Jag vet inte om det bara gäller vissa delar av landet? Fär här i Norr är läget värre än på länge...200-300 sökande på 1 tjänst???!!!

Känns något hopplöst att söka eftersom så många överkompetenta söker samma tjänster...men hoppas det vänder om 2 år när jag är färdig med alla studier...jag tycker synd om ungdomarna som ska starta sitt vuxen liv i en så svår arbetsmarknad...


...hårda bud...vi måste nog se över våra tankar i detta land...tänk noga efter inför nästa val...innan ni sätter valsedeln i urnan...hur var det...hur blev det...blev det mer pengar i plånboken??? Blev skolan bättre...hur blev det för de äldre...osv...istället för att bara klaga ska man kolla noga på sitt val...alla som röstar har makten i sin hand...vi har en väldigt värdefull rätt..rösträtt..i ett demokratiskt val...det ska vi vara rädda om...


På tal om röst rätt så har vi det i vår familj med...fast sedan att följa det demokratiska beslutet är svårt när man är barn och tänker mest egoistiskt..men det är en övningssak..vi röstade om vad vi skulle äte, vi gör matsedel fäör ett par veckor i taget...fast det är ju kul att äta den dag som man valt maten själv men när de andra förslaget vann en dag då är det svårare att acceptera det demokratiska beslutet...blodpudding...


Kan man äta allt? Jag har väldig svårt med vilt..ren och älg..jag tror det ligger i från uppväxten , vi åt MYCKET sånt...jag svor som 16 åring när jag flyttade hemifrån att aldrig äta det eller rester mera...tja som 16 åring med bsetämda åsikte...idag en studerande 2 barns mamma men lite inkomst ...rester äts i detta hus!! Men älgkött och renkött förekommer dock sällan...kanske motvilja är för stor...kvälvningar...men om ekonomin tryter ännu mer då äter man dessa köttbitar som ges till sänks av släkt...allt har sitt pris...


Kram Nu ska vi på innebandy träning.....

Ovido - Quiz & Flashcards