Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Häftiga morsan! - 21 oktober 2008 08:41

..Ja vad är spänning för dig? ..nått elektriskt?...nått som får blodet att frysa till is?...nått som får nackhåret attt resa sig?


Spänning för mig är en riktigt bra rysare på kvällen, men igår var den nästan för bra! Jag som INTE är mörkrädd gick bet igår...när alla inkl. min högt snarkade make brevid, somnat satte jag på en spännande thriller, en psykologsik thriller...Åh, den var så nervkittlande, jag var helt inne i den..men som alla filmer tar den slut, tyvärr ett väldigt öppet läskigt slut, då blev jag liksom varse om att det bara var jag vaken i vårt hus, det stormade ute, plåte smällde i taket, staketet rasade(såg det i morse) och det störtregnade, jag låg och frös , tänkte att jag skulle hämta in ved och tanda brasan...med hjärtat i halsgropen tog jag på mig morgonrocken , kl var nu 02.30, och gick ut till garaget i regnet för att hämta ved, medans jag plockade vet, släcktes lampan i garaget...jag höll på att dö av rädsla, kolsvart...i vårt garage måste manha lampa...vi har "lite" grejer där. JAg trevade mig fram och kände smått panik.. hittade dörren och gick ut, i handen hade jag ett vedträ, ifall att!! när jag kom upp på bron, flög garagedörren upp i blåsten, fan jag glömde låsa den!! Gick ut i regnet igen, men dörren var inte lätt att låsa...medans jag står och muttrar för mig själv, säger någon bakom mig;- vill du ha hjälp? Jag tror jag dör!!! En man står bakom mig, en vilt främmande man, kl 02.45 i ösregnet bakom mig, jag skriker rakt ut!!! Han blir förskräkt och ber om ursäkt och halvspringer iväg...puh...jag får snabbt igen låset, springer in och låser dörren...funderar på att väcka maken, men han ska ju på jobbet så jag kryper ner i sängen utan brasa, genom blöt och med galopperande hjärta...


I morse när jag hämtade tidningen kom grannen över och bad om ursäkt att han skrämde mig i natt...som en uggla glodde jag på honom...var det du? Jaha, ursäkta mig, sa jag lite skamset....han hade just kommit hem från sitt nattskift och hörde hur jag panikartat mummlade över den j-la dörren och tänkte vara hygglig...så nu ska jag nog ta det lugnt med thrillers ett tag...man blir lite hispig!!!!


Ha en bra Tisdag...glöm inte säga till din vän att han/hon är världefull....

Ovido - Quiz & Flashcards