Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Tentan gick åt pipan...men det gör inget,,,

Av Häftiga morsan! - 12 december 2008 11:36

....det finns viktigare saker i livet...idag utökas familjen, om ett par timmar ...det blir roligt...tentan får vänta det kommer omtentor så det ordnar sig...hoppas min studiekamrat lyckas bättre!!!


Idag snöar det igen och julekänslan har verkligen börjat lägga sig över husen på området, idag ska vår tomte till bron komma fram, den lyser så vackert i vintermörkret....kanske grannen måste ut med mer belysning då...han har ett behov att vara värst och mest av allt...Köpte vi en snösunga köpte han en större en vecka senare...osv...patetiskt...men var och en är salig i sitt...gör de honom lyckligare så why not....


 Tomten har lyst med sin frånvaro under granen ligger massor av paket...inga paket till mig? Nä faktiskt inga paket som mitt namn finns på ....förutom som givare förståss...men jag vill ha en lugn och skön jul..det är liksom svårt att slå in som julklapp....Huvudsaken barnen får klappar...och mormor+sambo, morfar+fru, grannen, kompisarna, tanterna i föreningen, kompisarnas barn, maken....ja det är ju några st....menjag gillar att ge, skriva rim är inte lika vanligt nu för ingen nästan läser de , de liksom bara sliter upp pappret utan att reflektera över rimmen, så jag har faktiskt bara rimmat på mamma och hennes sambos paket....


Äntligen fredag....pizza middag idag...blä...men har lovat ungarna...jag tror jag bara smakar en bit av nån...magen liksom vänder sig vid tanken på att vräka i sig en massa flottig pizza....jag tar nog en sallad...Nästa vecka ska jag börja om med promenaderna..det har varit siochså med dem nu, men som ursäkt har jag ju varit sjuk och haft mycket heldagars besök....det finns alltdit tusentals ursäkter...det är ju tur..så man kan lätta sitt samvete...


Ha en riktigt skön helg....kramizar.....

 
 
Ingen bild

Helena

12 december 2008 15:50

Inte börjar du om med promenader nästa vecka:)Då tror jag du tillbringar mycket tid i ett litet barnrum istället!Lycka till och trevlig helg!!Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Häftiga morsan! - 6 februari 2009 10:24

Hejsan vänner..jag har bestämt mej för att byta till en annan bloggadress...min nya stuga på nätet...här kommer ni till den...glöm inte att titta där...mitt spännande vardagsliv kommer att stimulera din tråkiga vardag...   http://blogg.passagen.se/sa...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 21:41

....förpassad..utkörd..övergiven...det är vi sporänkor...Sverige Ryssland Hockey på TV just nu 7 minuter kvar och Sverige leder med 4-3...trots att jag inte är intresserad så kan jag ju inte stänga öronen...sport, bara sport, bara massor utav sport.....

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 17:49

...tur man inte var kvinna under medeltiden....   Nu pluggar jag i superspeed..eftersom resten av familjen är på innebandy och sedan 19 års kalas...jag stannade hemma eftersom inte alla uppskattar min influensa...   Snöar...snöar..snöar...tur att man...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 09:12

Äntligen Torsdag?! Vadååå...tja veckans snart slut igen, knogar på med studierna..Kvinnan i medeltiden....mussepiggs clubhus på tv och det vräker ner snö ute, och ska tydligen göra i flera dagar....mysigt...fast inte för den som skottar förstådd...tu...

Av Häftiga morsan! - 4 februari 2009 22:20

...ser  på efterlyst och brrrrr...   Nu ska jag se dokumentären om överviktiga...bra inspiration för mej...idag har jag fikat...fy på mej!!! Svårt att motionera när hostan och bihålorna sitter i , me imorgon efter jag pluggat ett par timmar ska jag f...

Ovido - Quiz & Flashcards