Alla inlägg den 22 december 2008

Av Häftiga morsan! - 22 december 2008 23:10

... ja det är ju detta med packandet, eftersom vi vill vara på den säkra sidan packar vi alltid för mycket...man kan tro vi ska vara borta 2 veckor istället för 5 dagar.


Idag lilla julafton igen...hos mamma...paket igen, fina paket, både vi och barnen glada och tacksamma...god julegröt och skinksmörgås..hemkokad julegröt är mums...


Ungarna har öppnat lite hemma med i kväll...för vi orkar inte släpa allt till hotellet...Sonen fick Xbox360 snacka om att han skrek av lycka i höganskyn...dottern fick en ny mobil, hon sken som den starkaste stjärnan på himmelen..lilleman fick en ny hockyklubba och puck med emblem och hink och spade...han var så lycklig... Sen fick de en massa annat som jag inte räknar upp här...intressant för er, inte....

Det är underbart att se de lyckliga minerna när de med spänning öppnar sina paket....


Jag var till frissan i morse kl 09.00 kl 11.30 var jag klar, det tar sin lilla tid att blir fin, klippning, färgning av gråa hår och slingning+ klippning av sonen under slingningens värmetid= 1500 kr (puh) tur man inte klipper sig varje vecka....Det är en ekonomiskt slitsam månad...januar blir mer ekonomiskt svångremspolitisk i familjen....


Jag har fått en julklapp av min man i kväll...en underbar microfilber morgonrock som är underbart mjuk och mysig...gissa vad man kommer att tassa runt i på kvällarna!!! Jag gav honom en ny innebandyklubba och en skjorta...han kommer att bli supersnygg i den och ett etui med 3 designade slipsar...paketet från ikea ska han få öppna på julafton...


Imorgon bär det alltså iväg så det kanske är dags att jag slutar blogga och börjar packa klart om jag ska få nån timmes sömn i natt...


jag kommer att ta med mig dator och internet så jag bloggar säkert fler dagar under julhelgen...Kramizar............

Ovido - Quiz & Flashcards