Alla inlägg den 12 december 2008

Av Häftiga morsan! - 12 december 2008 18:01

....vår nyaste familjemedlem...det går finfint....han har tytt sig till barnen på ett underbart sätt...man kunde inte tro annat än att han alltid funnits här....storebror är ju liksom alldeles speciell...lillebror går storebror i hasorna vart än han går...en ny idol....


Ny durschad och ren luktar han som en karamell....För er som tvekar på mina nyfunna promenader, tänkte jag gå med vagnen....åminstonde en runda kvarteret var dag....vad tror ni om mig:-)....


Imorgon blir det stan med lite inköp som saknas , tenniskskor bland annat...Då blir det nog vagnen fram....



Krmaiz..fredagsmys med Kung Fu Panda....

Av Häftiga morsan! - 12 december 2008 11:36

....det finns viktigare saker i livet...idag utökas familjen, om ett par timmar ...det blir roligt...tentan får vänta det kommer omtentor så det ordnar sig...hoppas min studiekamrat lyckas bättre!!!


Idag snöar det igen och julekänslan har verkligen börjat lägga sig över husen på området, idag ska vår tomte till bron komma fram, den lyser så vackert i vintermörkret....kanske grannen måste ut med mer belysning då...han har ett behov att vara värst och mest av allt...Köpte vi en snösunga köpte han en större en vecka senare...osv...patetiskt...men var och en är salig i sitt...gör de honom lyckligare så why not....


 Tomten har lyst med sin frånvaro under granen ligger massor av paket...inga paket till mig? Nä faktiskt inga paket som mitt namn finns på ....förutom som givare förståss...men jag vill ha en lugn och skön jul..det är liksom svårt att slå in som julklapp....Huvudsaken barnen får klappar...och mormor+sambo, morfar+fru, grannen, kompisarna, tanterna i föreningen, kompisarnas barn, maken....ja det är ju några st....menjag gillar att ge, skriva rim är inte lika vanligt nu för ingen nästan läser de , de liksom bara sliter upp pappret utan att reflektera över rimmen, så jag har faktiskt bara rimmat på mamma och hennes sambos paket....


Äntligen fredag....pizza middag idag...blä...men har lovat ungarna...jag tror jag bara smakar en bit av nån...magen liksom vänder sig vid tanken på att vräka i sig en massa flottig pizza....jag tar nog en sallad...Nästa vecka ska jag börja om med promenaderna..det har varit siochså med dem nu, men som ursäkt har jag ju varit sjuk och haft mycket heldagars besök....det finns alltdit tusentals ursäkter...det är ju tur..så man kan lätta sitt samvete...


Ha en riktigt skön helg....kramizar.....

Ovido - Quiz & Flashcards