Alla inlägg den 26 december 2008

Av Häftiga morsan! - 26 december 2008 16:54

,,,visst är det underbart att fira jul på hotell med serverad mat, 3 rätters middagar stort julbord och bassäng, bubbelpool och allt....men att sova två vuxna och tre underbara barn i ett rum under 5 dagar blir rätt ansträngande till slut...alla var det nog av en suck av lättnad nä'r vi såg vårt hus vid hemkonsten...borta bra med hemma bäst...


...lilleman badade direkt...förnöjdsam över att vara hemma sjunger han och badar...Sonen ringde kompisen och drog bort en stund och dottern slog på sitt efterlängtade internet....


vad gjorde jag? tja vad gör mammor och pappor vid hemkosten...packar upp, tvättar, städar undan....och sedan slog på datorn, kollade mai och....bloggade...


Julhelgen har varit bra...med tanke på att de två äldre barnen älskar varandra som andra barn med äkta syskonkärle var femte sekund och dessutom var ihop klämnda i samma rum...dottern däremot fick en av sina drömmar uppfyllda hon fick åka hundspann med äkta elittränade slädhundar...läcker...minstingen red häst...vi var och såg på djuren i djurparken och träffade tomten...julbordet var enormt...naturligtvis åt jag och maken för mycket så julaftonsnatten blev en pina med uppstötningar och halsbränna...straffet kommer sällan sent....


Jag fick en efterlängtad klapp av maken, alovera hudlotion och krämer, dock testade jag min nöt inte ansiktskrämen på en liten yta först utan smörjde in den i ansiktet, efter ett par sekunder brände det som eldi fejset, sprang in på toa och tvättade av det....mitt ansikte såg ut som en fotboll fast med eldröd färg, jag brinner.................fy fan...tur jag hade allergitabletter med mig....efter de och kalla blöta handukar hade det värsta lagt sig efter 45 minuter , men det blev en ofrivillig kemiskpeeling, det översta hudlagret brändes bort...nu är däremot min hy i ansiktet len som en barnrumpa!!! fast det var inte värt det, var också tvungen att boka om min ansiktsbehandling eftersom jag nog inte ska behandla min hy i ansiktet på ett tag....jag ttog ett oljebad med bubblor för torrhy och fixade färg och plock på ögonbryn i stället.....tja, det var inte illa...utom betalningen för  det hela förståss..........


Nu ska jag njuta av min säng...ingen säng är som den där hemma.......



Ovido - Quiz & Flashcards