Alla inlägg den 8 december 2008

Av Häftiga morsan! - 8 december 2008 21:37

....jag gillar utmaningar...


Idag har som sagt lilla J varit här, lika underbart som tidigare...


Eftermiddagen efter  lite matlagning, älgformad pasta och köttbullar så åkte vi iväg för måndagens unga örnar, idag var det 20 barn och vi gjorde julpyssel i form av rudolf med röda mulen och julkort +  lite egna fantasifulla kreationer...de bästa är dem som kommer från det spontana pyssalndet, förutom det var det jul spel och fika stunder...nya barn kom i dag det är alltid roligt med flera....vi har satt ett tak på 40 barn, sedan måste vi starta en ny grupp en annan dag under veckan, men vi får väl se....Det är underbart med barn....


Efter ungaörnar var det dax för friidrotts träningen...kl. 20.20 fick vi styra kosan hemåt...fast i dag stannade vi vid korvmojen och åt en korv..vi blev lite sugna eftersom vi åt så tidig middag idag...Varmorv är fasiken riktigt smaskigt gott.....


I morgon är det besök på en lektion på dotterns skola, besök hos Helena, besök hos min älskade mamma och sedan hem och baka, det börjar vara slut fika i frysen så jag tänkte fylla upp med lite filkaka, det är snabbt och enkelt....På kvällen har vi Unga Örnar igen, medlemsmöte med julfest....


Inför julen är det typ 1000 julfester och avslutningar...pust...men roligt i samma veva...när julen kommer får man andas ut...bara vara ledig...


Nu ska jag försöka komma isäng före kl 01.00, så ha det gott....kram....

Av Häftiga morsan! - 8 december 2008 08:33

....Jag ska upp nu och fixa fikat, jag känner att kvällen i går vart för lång, städade, sedan låg vi och snackade så länge jag och min man...tänk vad mycket "viktigt" man kommer på att prata om just när man ska sova!!!


På fredag har jag matematik tenta...det går åt pipan..men jag ska skriva den ändå och sedan satsa hårdare på omtentan, det har varit svårt att läsa i väntans tider och gallsjukans tider...jag har en svenska tenta efter jul så jag ska läsa till den också under julen, kul att ligga på hotell och plugga men sånt är livet...


Jag längtar till julbordet....på hotellet vi ska har de julbordet med ALLT!!!!!! Mumms...


En ny vecka har startat och det blir kul....måndag är bästa dagen på hela veckan.....


Ovido - Quiz & Flashcards