Alla inlägg den 11 december 2008

Av Häftiga morsan! - 11 december 2008 18:58

... det går inte ihop....


Har ni nångång stått i kassakön under decembermånads julklappsrusch och känt hur magen kniper ihop tillsammans med två gnälliga underbara tonåringar som bara är såååååååååå less och tycker att när de är klara ska alla vara klara??? Jag rekomendera det inte!!!!


Idag har vi på eftermiddagen lyckats ta oss till stan för att köpa de sista klapparn...först hjälper jag kidsen med deras inköp till pappa sedan när jag står i världens längsta köp på intersport för att betal min julklapp till min älskade make( det fanns bara en kvar!!!) så hör jag ett mullrande ljud, magen liksom vrider sig i plågor, fulla händerna med kassar och väskor.... vad gör man?!?!?!? Ropar lite disktret på sina fina ungar som står och hänger vid dörren suckandes, att komma lite, efter en massa menade blickar från mig masar de sig som sniglar framåt mot mig, vid detta laget har knipet gått över till kramper...dottern tar surt över kassar och dyrligt och jag ger henne betalkortet(hon kan tyvärr handla med det!!!) och jag liksom en kalv på grönbete rusar mot toaletterna....KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ....jag tror jag dör!!!!


Kön var hur sjukt lång som helst, jag inser så här i efterhand att jag har verkligen lyckats med det omöjliga att hålla ihop tills det blev min tur....jag säger bara Raketbajs=många pepparkakor!!!


Efteråt var det som bomull i magen, dottern hade betalat som skämdes så hon höll på dö vid dörren när jag kom ut med ett lättat leende över läpparna...:- mamma varför måste du alltid på dass när det inte är lämpligt!!! Man får ju skämmas!!! Ja , det är väl en mammas uppgift att göra sina tonåringar skenerade nu och då...bra tecken på god vigör på dem om de reagerar på sin mammas uppförande... Mitt svar blev senare ut när vi var ensamma:- hur hade det varit om jag lagt det i brallan i kön istället då? Skulle du ha skämts minder då??

 Jag fick inget svar utan bara en förhärsknad blick...tur det gick över för sedan ville hon låna lite stålar då var man ju världens underbaraste mamma igen:-)....


Mitt tips i dag är ät inte en massa pepparkakor och glögg innan ni ger er ut på julhandel...inte alla har tur att hinna fram i tid!!!


Kramizar..........

Av Häftiga morsan! - 11 december 2008 09:52

... ja jag har varit ganska snäll...tror jag ialla fall...men tomten tycker om alla ändå...sa han förra julen ialla fall...


Kära tomten, jag önskar mig en lugn och fridfull jul...massa av barnskratt och kramar...ingen ting annat...fast det är klart jag önskar oxå....


Vackra ljus

Mjukgörande väldoftande hudkräm

fotbad

massage

spabesök

biobiljetter

ett vackert långt halsband

Äppeldoftande ljus

Servetter

korsords tidning

cd med panpipes

cd med regnskogsljud


fast om jag får min första önskan kan jag stå över det andra...


...hoppas tomten du läser min blogg...


Av Häftiga morsan! - 11 december 2008 08:04

...min man sa igår att han har betalat så mycket nu att hans betalkort börjar falla isär...tja då måste jag väl börja använda mitt, eftersom jag har lämnat min väska i bilen när vi har julshoppat tidigare:-)....


Ja julen kostar kosing...men det får den göra...för till jul ska barnen ha mycket paket...jag tycker det är viktigt...jag älskar dessutom att ge paket...både till familj och vänner...


Idag kommer Lilla J igen på besök och imorgon stannar han och flyttar in....längtar till det....


När jag var och julhandlade här om dagen s´å la jag märke till alla män som följde med sina fruar som packåsnor...bärandes på hundra påsar och paket...är det därför de fick följa med? min älskade man fick följa med inte för att bära utan för att betala..( det tycker han själv ialla fall) fast jag har alltid sagt att han följer med som sällskap....


Sonen s´ka sluta fritids den 19 december då ska jag bjuda hans fritidsavdelning på fika eller glass de är bara ca 40 st....kanske jag bakar långpannekaka....eller köper glassbilens pinnar...de är så bra på fritids så nått ska de få ialla fall...jag lämnade paket till sonens 3 lärare i går...de blev så glada...det är så roligt att göra dem glada...det är saligt att ge....



ge din vän ett paket i jul...kramizar....

Ovido - Quiz & Flashcards