Alla inlägg den 1 november 2008

Av Häftiga morsan! - 1 november 2008 21:09

Tjolahopp...idag har vi firat svärmor 70 år, grattis... Sen har man känt sig själv som en gammal tant eftersom man har varit som vuxen på ungdomsdisco för åldern 10-13 år. Pinsam är man då...får gömma sig i en vrå och vara tyst och stilla som en mus.... Men oj vad dom är underbara ungdomarna....och va kul det var med dessa discon på ungdomsgården, jag minns själv hur man spanade och svärmade på dessa discon, dansade tryckare i slutet och längtade till nästa disco....


...Min älskade man var aldrig på dem...han bara sportade....har ingen feeling som jag idag när man sitter där som vuxen...det är klart om man inte har nått att själv se tillbaka till inom den delen, typ disco ( han danskar bara en gång per år som gift make oxå, efter ett avtal inför brölloppet där han lovar dyrt och heligt att gå på dans med mig en gång per år. Änsålänge har vi varit gifta i 15 år, han har aldrig behövt fara på dans , för han har klarat sig med att det har varit dans på alla kalas, 30 år, 40 år, 50 år 60 år kalas och dyrligt...)....


Men egentligen är det rätt ohygiensikt att dansa, de flesta är väldigt svettiga och klibbiga att hålla i och så pressar de sina svettiga kroppar mot en, brrrr....värst är det om man dansar med nån som når en upp till bysten och borrar in sitt nylle i ens urrigning....varning...Sedan är det ju många som snusar och vill prata samtidigt som de dansar, med snusen hängande , halvt spottande flåsande pratande mitt i dansen, ...ursch jag börjar mer och mer känna att jag inte har nått behov av dans i år....Vi kan dansa hemma jag och maken, vår svett är ju bekanta med varandra och har beblandats förr!!!



Ursch jag tror jag går och duschar lite innan jag ska agera taxi igen, fram och tillbaka hela natten lång...älskar tonåringar...älskar köra bil...med sätesvärmare!!!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards