Alla inlägg den 11 november 2008

Av Häftiga morsan! - 11 november 2008 11:29

...tänk hela livet är som en enda lång väntan...

vi väntar på att fylla 6 och få börja på förskoleklassen, vi väntar på att fylla sju och få börja skoaln, vi väntar på att få fylla 15, moped( fast nu är det ju ändrade regeler) 18 år, myndig, 20 få gå på bolaget, 25 gräns för adoption och annat, 30 för att ha stora festen...sedan slutar vi vänta på ålder..då börjar vi vänta på barnen..få dem...vänta i bilen...träningar...sena nätter...väntan på helgen...väntan på telefonsamtalet...väntan på posten..väntan på svaret...väntan...väntan...


Tur vi får lära oss från barnsben att vänta...fast väntan tär på en...just nu väntar jag på telefonsamtal...jag kan inte påverka väntan..gör mej rastlös...maktlös...


 Influensan har greppat mig...som så många andra..bara vänta...att den ska gå äver...vänta på lönen...vänta på lunchen...vänta på plåten i ugnen..vänta på tv programet...vänta nu, jag ska inte se tv nu, jag ska studera...ja jaust det det var det jag ska göra....men det kan vänta!!!


Tänt en brasa i öppenspisen, mumma va skön värme det blir...får vinter känsla..fast ingen snö ännu...när jag var liten låg snön djup vid detta laget...saknar snön..gillar snö...vit..ren..kall..pulka..grilla korv..mysa framför brasan..bara vänta-....................................


väntar vidare.........

Ovido - Quiz & Flashcards