Direktlänk till inlägg 28 september 2008

Helgen har varit smockad....

Av Häftiga morsan! - 28 september 2008 21:42

En helg som varit smockfull som en överfull spårvagn som kör i 190...


Lördag morgon upp 07.30 , göra sig i ordning, göra barnen i ordning, och påpeka till maken att vi alla VÄNTAR på att han ska bli klar...Barnen åker till Makens snälla syster för att tillbringa sin dag med fiske, bandy, umgänge, lövtavlor mmm....vi tar bilen och styr mot skellefteå(jag och min make som efter en stunds väntande och tutande i bilen blev klart till slut...)och heldags föreläsningar om positiv förstärkning, mycket intressant dag, trevlig kursgård och väldigt god mat...Men dagen gick fort...ibilen till och från skellefte hann jag plugga lite...men svettigt värre om jag ska hinna allt klart innan v. 41....Kl. 19.00 var vi på väg hem med våra barn...de fick en varmkorv på grillmojjen och vi hyrde film...Jag sa innan vi gick in i videobutiken:- Vi hyr EN film som vi alla kan se....där inne ville alla ha olika (som vanlig, utom jag som faktiskt inte kunde bry mig mindre...ville bara hem och krypa upp i soffan och mysa) så efter lite snack hit och dit så jag en skylt  5 FILMER för 100 KR I EN VECKA!!!! Perfekt vi tar ungarna får välja 2 och maken 1, puh, va bra nu går det snabbt...trodde jag...barnen fick nytt bekymmer vilken andra film skulle de ta???  Oj ojoj ge mig styrka...får jag se den här mamma..??? Nä den är från 15 år...men jag är ju 14!!!  Det spelar ingen roll!!! Okej, jag ta väl en annan....Mamma får jag se den här??? Nä du är 9 och den här är från 18 år!!! ( observera att båda barnen kan läsa!! Varför frågar dom när dom redan vet svaret??).. efter ytterligare 45 minuter i butiken hade vi äntligen 5 filmer...vi går till kassan, alla nöjda , ska betala när kassören ser att en av filmerna inte ingår i paketpriset...NEJ!!!!!!!!!!! jag orkar inte mer ville jag skrika,,men jag är ju en pedagogisk mamma så jag sa helt lugnt okej kom gumman vi måste välja en annan film...(nu kan jag säga att jag påverkade valet väldigt mycket likt en enväldig härskare!!) Det gick fort....Äntligen hemma, vi ser en film tillsammans(?) Forrest Gump...filmen rullar...efter 5 minuter somnar sonen..efter 10 minuter sover maken...jag och dottern ser filmen, när den är slut vill hon aldrig lägga sig och sova...jag är dödstrött.....SOV NU FÖR F-n!! Sa jag ju inte eftersom jag inte bara är mamma utan även pedagog så jag gav henne två bananer, ett glas jucie och en god bok , sa ät i sängen och läs en bok.. det är väl kul?  Får jag äta i sängen?? Jo bara idag, en lite specialare!! Ok, det gick hem....


Söndag var bara sport för hela slanten, föräldrar jobb för innebandylaget i kiosken, men det var så trevligt, tänk vi är så många trevliga innebandymorsor!!!...Sedan såg vi A-lagsmatch, förlust för hemma laget.. sånt är livet, tjejen hade innebandy träning och middag hon mormor, PALT det finns bara en som kan göra riktigt super god PALT och det är morsan!!!


Kvällen nalkar, maken och sonen på hocky...dottern hos kusin en stund....jag kokar saft...viker tvätt...skriver dagordningen för faamiljeplaneringsmötet...Mötet startar alla familjemedlemmar närvarande ( ialla fall kroppsligt) Efter många och långa samtal , enas vi om ansvarsområden, matlagningsdagar, meny för 8 veckor, städschema mm, alla skriver under, och dagen är slut.... I morgon är det äntligen måndag igen, fast min make är duktig han, jag räknar ut att han lämnar och hämtar på träningar för ungarna alla dagar i veckan , gumman tränar måndag, tisdag, torsdag, fredag, söndag. Sonen tränar, tisdag, onsdag, torsdag, lördag...vilken tur man inte är ensamstående för då skulle man äta snabbmat jämt om man skulle hinna med det....jag vill bara upplysa om att han även har ett arbete och han är mitt livskälla, mitt allt.... Jag älskar dig min underbara sportfåne!!!


Kram Sandra

 
 
Ingen bild

Helena

29 september 2008 19:40

Hej!
Du pustar ut på måndagar ochså va??
Tyvärr hinner jag inte med lunch i veckan...mycket nu!
Kan vi skjuta på den till nästa vecka??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Häftiga morsan! - 6 februari 2009 10:24

Hejsan vänner..jag har bestämt mej för att byta till en annan bloggadress...min nya stuga på nätet...här kommer ni till den...glöm inte att titta där...mitt spännande vardagsliv kommer att stimulera din tråkiga vardag...   http://blogg.passagen.se/sa...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 21:41

....förpassad..utkörd..övergiven...det är vi sporänkor...Sverige Ryssland Hockey på TV just nu 7 minuter kvar och Sverige leder med 4-3...trots att jag inte är intresserad så kan jag ju inte stänga öronen...sport, bara sport, bara massor utav sport.....

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 17:49

...tur man inte var kvinna under medeltiden....   Nu pluggar jag i superspeed..eftersom resten av familjen är på innebandy och sedan 19 års kalas...jag stannade hemma eftersom inte alla uppskattar min influensa...   Snöar...snöar..snöar...tur att man...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 09:12

Äntligen Torsdag?! Vadååå...tja veckans snart slut igen, knogar på med studierna..Kvinnan i medeltiden....mussepiggs clubhus på tv och det vräker ner snö ute, och ska tydligen göra i flera dagar....mysigt...fast inte för den som skottar förstådd...tu...

Av Häftiga morsan! - 4 februari 2009 22:20

...ser  på efterlyst och brrrrr...   Nu ska jag se dokumentären om överviktiga...bra inspiration för mej...idag har jag fikat...fy på mej!!! Svårt att motionera när hostan och bihålorna sitter i , me imorgon efter jag pluggat ett par timmar ska jag f...

Ovido - Quiz & Flashcards