Alla inlägg den 30 september 2008

Av Häftiga morsan! - 30 september 2008 17:47

Nu ska jag lära mig msm, kommunikation på hög nivå, det är inte bara alla funktioner som är snurriga för mig sen är det ju ett nytt språk att lära sig!!!


Alla förkortningar och nya ord , jag fattar ingenting, tur att dottern skriver betydelsen inom parentes för en gammal potatis som jag som föredrar telefonsamtal så man direkt hör tonläge och pauser. Det är ju helt stel snack via msm kan jag tycka, du kan ju aldrig läsa av nått mellan raderna, så opersonlig, så farligt, så spännande... jag förstår ungdomarnas intresse av detta, helt utan föräldrars kontroll....tror dom... för jag kan en del jag med, fast jag inte visar det förståss....har installerat ett program för att se vad som rör sig.. lägger mig inte i...men jag vill veta vem hon pratar med, om hon överhuvutaget känner personen, och om hon ger ut personliga saker eller ej... nu har jag tur min dotter är en förståndig tjej ....pssss....mamma vet ej allt...mammor ska inte veta allt....mammor bara oroar sig..... klart som f-n man oroar sig man har ju själv varit en obstinat 14-is som kan och vet allt, totalt orädd-det-händer-inte-mej-typ..... Ja inte var man ju mammas söta dotter jämt, bäst jag inte skriver förmycket, mamma brukar läsa bloggen...du vet bäst att låta mammorna leva i sin rosa bomúllsliknade tro att DERAS dotter alltid skött sig....tyvärr vet man innerst inne att så inte är fallet....Men ibland måste var och en göra misstag, vissa saker kan man aldrig lära sig annars....vissa saker måste man uppleva...trots man blivit förmanad innan....


Nä mamma oroa dej inte , så farliga saker var det inte!!!!!!


Fast det är klart internet var inte ett forum för oss...vi snackade i telefon och via brev, lappar, kompisar ...vi häckade på varandras rum...mycket trevligare än nu...nu sitter dom i var sitt hus framför dumburken och pratar!!!! Hur socialt är det....ja det är bara acceptera och go with the flow....nya tider, som vi som är äldre ska fasa för... se bara rockmusiken när den kom...det var ju jävulens musik som skulle fördärva den unga generationen....det tar bara ett tag har homosapiens vänjt sig vid kommunikationen via msm oxå....


Nu ska jag svara på mitt msm.... hej då.....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards