Alla inlägg den 26 september 2008

Av Häftiga morsan! - 26 september 2008 10:35

Hur går det i hop?  Bra för att kunna fika måste man ta en extra sväng på löpbandet, nu på morgonen har jag svettats..och då menare jag verkligen SVETTATS...på löpbandet...Jag droppade svett över hela golvet fram till badrummet och efter tvättningen var jag ju tvungen att skura golvet och då började jag städa eftersom det är fredag (våran städdag) så ökade jag pulsen ytterligare, när det mesta av städningen var klar, kom jag på att jag skulle koka lite saft av alla bär i frysen , så detta jag gjorde....men när jag var ner och hämtade bären såg jag all tvätt som låg på golvet i tvättstugan...det var en mastodont hög, man kan tro det bor minst 15 ungdommar här....ja vad annat att göra än att börja tvätta...men det var lika mycket ovikt tvätt liggandes i tvättkorgar, så jag konkade upp dessa och började vika...har jag nämt att jag inte hade klätt på mig riktigt klart ännu, utan stod i t-shirt och shorts när dörren plötsligt åker upp och in kliver en försäljare....!!!! Va har de slutat knacka eller ringa på dörren nu för tiden, jag blev måttligt, f-bannad och undrade om de ingen etik och moral hade längre inom deras yrke!!! Det stackars killen krymte flera cm och pep fram att han bad om ursäkt och han hade ringt på dörren, och hört något som lät som kom in....Jaha jag spelade musik och sjöng, min vackra stämma blev väl förvrängd genom ytterdörren, okey...Jag är ialla fall inte intresserad av något...killen så lättad ut och lämnade snabbt mitt hus...oj, stackare, värsta otrevliga kärringen, min adress är väl svartlistad hos deras företag nu, :"VARNING! akta otrevlig medelålders klimateristinn kärring på denna adress, kliv aldrig in själv utan vänta på att dörren öppnas inifrån!!!"


Ialla fall svettades jag nu nästan lika mycket som efter 40 minuter på löpbandet, vilket gjorde att jag nu varit i mitt kära badrum igen för tvagning. Men jag har ju säkert förbränt det dubbla nu och har inte ens ätit frukost än, det blir nog en frunch ute, och fika sedan, fredagar brukar jag lyxa till det...


Studierna får vila lite idag, det behövs smältas lite i mitt huvud...och jag ska gå på stan...ensam...härligt...ingen som sliter och drar och vill hem...jag ska dricka kaffe och fika och barar titta på folk som seglar förbi i köpcentret...jag då är det dax jag ger mig av om jag ska hinna det innan barnen kommer hem...det är ju fredag de slutar ju tidigare, så nu ska jag bara ta av saft koket från plattan...hoppa upp på moppen och ge mig av, egentligen borde jag cykla...men efter all min motion på morgon känner jag mej redo för lite slöhet,


 Ha en trevlig Fredag..det ska jag...Kram Sandra

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards