Alla inlägg den 11 september 2008

Av Häftiga morsan! - 11 september 2008 18:58

Hmm....Marbabo...men jag säger bara Ihhhh...IKEA! Morgon pigg som tuppen steg jag upp , stod redo med min lista och foträtta skor, Så åkte vi då jag och Polarn till IKEA 07.30.pip


Efter en bilresa som gick hur fort som helst efter som vi surrade hela tiden(Eller rättare sagt jag surrade ju mest eftersom jag i mellanåt lider av fruktansvärd mundiaree´, undrar om hon någonsin vill göra en rsa med mig igen, eftersom hon säkert tillbringar sin helg instängd med låst dörr för att slippa höra nått surr, efter min behandling i bilen. Hon kunde ju inte komma ut, så då padssade jag på att få PRATA!) så kom vi då fram, där efter rondellen i Haparandas infart, tornade det upp sig i morgon ljuset likt ett mirakulöst glädjepalats...Jag tysnade(tro det eller ej)..Kände hur jag fylldes med förväntan och iver...Ett stort smil formade sig över min mun...Vi parkerade, noga, väl vald plats, bra för inlastning...sedan seglade vi mot ingånge likt euroforiska ungdjur på sommarens första bete. Vi startade med en frukost( kanon, man behöver energi för att shoppa, det är en väldigt energikrävande sysselsättning) Sedan styrde vi vagnarna mot entre´n. Åh vad det kändes härligt( Min polare var VÄRLDENS BÄSTA shoppingpartner, helt kravlös, fördomsfri och framförallt insperationsrik). Rik blev vi inte i börsen därimot, jag bara betalade såg aldrig på kvittot , lyssnade aldrig på summan, blir bäst så! Min man såg på kvittot, uttalade summan HÖGT, nära mitt öra, så jag inte skulle missa det när jag kom hem. Det dröjer nog ett tag till nästa resa!!!


Men åh vilken under bar dag vi haft, tack J.J För ditt sällskap, och din underbara personlighet som sprider glädje och insperation. Du är toppen!


Fast jag glömde ju min mans enda önskan att köpa, vilket jag fick så bittert erfara i kväll, kanske jag kan se genom mina jämställdhetsfingrar och låtsas att han får vara den stora starka maskulina ledaren och underkasta mig lite så kanske jag lyckas ställa in mig hos min älskade make , så att han hjälper mig att montera alla mina fynd....


Kram Sandra

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards