Alla inlägg den 8 september 2008

Av Häftiga morsan! - 8 september 2008 18:03

Ja.. jag var så inspirerad att få börja, surfade och hittade korpen...ringde och fick veta att jag måste ha ett helt eget lag för att börja spela!!!! Va Fan, där sprack det hela... ja här står jag alltså med innebandyklubba för 500 spänn, boll (i lime grönt, för det gillar jag) Snyggt hårband , ny träningsoverall....men luften gick ur mej efter det samtalet, det fattar ju vem som helst att jag inte har 6 vänninor som vill svettas utan anledning och jaga en boll över en plan med mig!!!! Tja jag borde kanske skicka en räkning på all utrustning till korpen som faktiskt förespråkar att man ska röra på sig, men hur f-n ska det gå till om ingen vill ha en(trots ens snygga design utrustning!)? Tja , datorn finns ju kvar , vilken tur, det blir väl surfa för att träna fingrar och handleder....och sedan följa barnen på deras innebandyträning och vara med...


Jag har pluggat idag om barns språkutveckling...intressant...tala med dina barn mycket och ofta ...innan tonåren för då är det ingen som vill höra en. Min tjej säger bara ja, mmmm,  sen ... men morsan!!! ...Ja jag ger upp, ingen kommunikation längre om man inte kan koderna! Ja ni vet sms koder, chatt och mail koder... jag försöker hänga med, men mest är jag pinsam...Det är väl mitt kall... att vara pinsamma mamman! Fast Lite med lite stolthet i rösten säger dottern:- Morsan alla i min klass tycker du är häftig! WOW...vilket betyg, jag är häftig, inte pinsam.. Det känns bra att avsluta dagen med att vara häftig morsa..som Uggla sjunger.." Du är ingen tragis tant för att du är mamma....


Kram Sandra

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards