Direktlänk till inlägg 24 september 2008

MIN NYA KOMPIS HAR ÄNTLIGEN KOMMIT...

Av Häftiga morsan! - 24 september 2008 18:09

...ja nu är hon här min nya fina ferrari, det kallar jag min nya fina laptop i glänsande svart och rött..fungerar som en klocka eftersom min andra gav upp efter många års knattrande på tangenterna.,, Det är klart en och annan brödsmula och vätska har väl sipprat in mellan tangenterna oxå...för att inte säga lite våld den utsatts för under frustrerande stunder...teknikens under...


Men fin är hon, i hopp om att jag ska få mera av studierna gjorde med henne så startar jag henne varje morgon, fast oj vad lätt det är att halka in på allt annat...nätet..det eviga nätet det är som universum ...oändligt...massa kul saker som tar min uppmärksamhet från studierna...nä i morgon är det inget annat är studierna som gäller...knapprar på med talsystem just nu, krångligt värre,men jag börjar se en ljusning långt borta i horizonten...


Mina barn kom hem idag med ett DS, alla föräldrar vet vad det är?! Ialla fall försvann dotterns DS för 1,5 år sedan och efter 6 månaders letan gav vi upp...nu idag alltså 1,,5 år senare kommer sonen hem med spelet..jo då hade de glömt det hos grannflickan för 1,5 år sedan och hon hade hittat det nu???!!! Snacka om tur...men nu har min dotter 2 för hon köpte sig ett nytt för sina surt förvärvade pengar...hon liksom tycker att jag ska lösa in det gamla spelet så hon får tillbaka sina pengar...men icke sa nicke....håll reda på grejerna....hon får väl prova annonsera ut det kanske.... Man lär sig av sina misstag... Jag glömnde min plånbok på affären i går...det var inte kul.. 2 timmar senare när jag skulle betala på en annan affär hade jag ingen plånbok....paniken steg i mig och nu tänkte jag att jag kunde se mig i himlen om den... Men när jag kom tillbaka till affären jag glömt den på hade en vänlig tant lämnat in den i kassan...allt fanns kvar... Va härligt med ärliga människor..de är liksom mera sällsynta nu än förr....Jag har lärt mej en läxa... ha ingen plånbok, ha visa kortet löst i fickan!!!


Jag sänder en tanke till de familjer som förlorat en nära eller kära i skottdramat i Finland i går......................

Ring någon god vän som du inte talat med på länge, vi får inte glömma bort varandra!


Kram Sandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Häftiga morsan! - 6 februari 2009 10:24

Hejsan vänner..jag har bestämt mej för att byta till en annan bloggadress...min nya stuga på nätet...här kommer ni till den...glöm inte att titta där...mitt spännande vardagsliv kommer att stimulera din tråkiga vardag...   http://blogg.passagen.se/sa...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 21:41

....förpassad..utkörd..övergiven...det är vi sporänkor...Sverige Ryssland Hockey på TV just nu 7 minuter kvar och Sverige leder med 4-3...trots att jag inte är intresserad så kan jag ju inte stänga öronen...sport, bara sport, bara massor utav sport.....

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 17:49

...tur man inte var kvinna under medeltiden....   Nu pluggar jag i superspeed..eftersom resten av familjen är på innebandy och sedan 19 års kalas...jag stannade hemma eftersom inte alla uppskattar min influensa...   Snöar...snöar..snöar...tur att man...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 09:12

Äntligen Torsdag?! Vadååå...tja veckans snart slut igen, knogar på med studierna..Kvinnan i medeltiden....mussepiggs clubhus på tv och det vräker ner snö ute, och ska tydligen göra i flera dagar....mysigt...fast inte för den som skottar förstådd...tu...

Av Häftiga morsan! - 4 februari 2009 22:20

...ser  på efterlyst och brrrrr...   Nu ska jag se dokumentären om överviktiga...bra inspiration för mej...idag har jag fikat...fy på mej!!! Svårt att motionera när hostan och bihålorna sitter i , me imorgon efter jag pluggat ett par timmar ska jag f...

Ovido - Quiz & Flashcards