Direktlänk till inlägg 21 september 2008

EN FESTLIG LÖRDAG...

Av Häftiga morsan! - 21 september 2008 12:33

Lördagen bjöd på en varierande blandning... Kl. 09.00 var vi på soptippen, mums, gräva i sopor och fick ett surt mjölkpaket utsprutet över min tennisskor...men vad gör inte folk för pengar!!! Synd bara att inte fler var närvarande vid detta föräldraruppdrag...


efter en snabb lunch , rengjorde jag mig och piffade till mig lite så att jag inte skulle skrämma några små barn under dagen...Hämtade vänner och vi hade en trevlig dag med lek, massage, ansiktsbehandling, bubbelbad, och god mat...till sena natten...I dag sov jag extremt länge till kl 11,00!!! Det har väl knappt förekommit på 6 månader...det var skönt...men kroppen protesterade...man kunde rtro att jag var bakis, men jag var en av de få nyktra, men i balnd är det nästan värre...all rök och så, blä jag luktade inpyrd rök fast jag inte röker själv... Men å så trevligt det var, och våran 40 åring hade det jätte bra!!! Kul att se den blandade skararn åldra på festen det var från 20 år till 40+, jag låg väl bland den äldre i skaran, men att sitta och iaktta de yngre fick som en att få en flash back...


Jag såg mej själv som en naiv 20 åring, som visste allt och hade ett mål att dricka och skratta och absolut viktigt att jag var rätt klädd, snyggt målad och välsprejat hår...Kung i baren!!! Det var tider, fast nu skulle man väl knappast orka en helkväll utan ligga sjuk och utslagen en vecka...äh det finns trevligare grejer att göra...


Som att lyssna på sitt tonårsmonsters utbrott för att man tagit internetkabeln som konsekvens...men sånt är livet...Det är underbart med tonåringar som har livet uppbyggt på kompisar, kläder, musik och kompisar, smink, killar, musik, egotripp....:- " Du fattar ingenting"! Tja det är väl det man gör därför är man med på svängarna...tyvärr...kan hon tycka..


Ursch i går åt vi ju så gott, och jag drack coca cola så jag hr så ont i tungan, tål inte sockermängden och färgämnena, men det är ju självförvållat...Kanske min man tycker det är skönt eftersom jag inte pratar så mycket då!! Fast vilken tur man kan skriva ändå, så att man får konversera på nått sätt, även om det är en envägskonversation, så idag är det ju ok att prata med sig själv, alla går ju omkring på stan och gör det. Det är inte bara en gång som jag sagt:-ursäkta? , :- Nej jag talar i telefonen svarar den andra persone!  Jaha, pinsamt, jag har lite svårt för sådan bluetooth , handsfree typ, helt dom där små som man aldrig ser!!!Så numera reagerar man knappt på folk som går och konverserar med sig själva.


Nä nu har jag svamlat färdigt för idag och ska gå och krama min arga tonåring, det blir hon SÄKERT ännu gladare av...


Kram Sandra

 
 
Ingen bild

lillasyster

22 september 2008 10:07

Hoppas veckan blir bra trots "lånare" och frukostfighter ;) Ha det gott så länge. Kram lillasyster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Häftiga morsan! - 6 februari 2009 10:24

Hejsan vänner..jag har bestämt mej för att byta till en annan bloggadress...min nya stuga på nätet...här kommer ni till den...glöm inte att titta där...mitt spännande vardagsliv kommer att stimulera din tråkiga vardag...   http://blogg.passagen.se/sa...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 21:41

....förpassad..utkörd..övergiven...det är vi sporänkor...Sverige Ryssland Hockey på TV just nu 7 minuter kvar och Sverige leder med 4-3...trots att jag inte är intresserad så kan jag ju inte stänga öronen...sport, bara sport, bara massor utav sport.....

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 17:49

...tur man inte var kvinna under medeltiden....   Nu pluggar jag i superspeed..eftersom resten av familjen är på innebandy och sedan 19 års kalas...jag stannade hemma eftersom inte alla uppskattar min influensa...   Snöar...snöar..snöar...tur att man...

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 09:12

Äntligen Torsdag?! Vadååå...tja veckans snart slut igen, knogar på med studierna..Kvinnan i medeltiden....mussepiggs clubhus på tv och det vräker ner snö ute, och ska tydligen göra i flera dagar....mysigt...fast inte för den som skottar förstådd...tu...

Av Häftiga morsan! - 4 februari 2009 22:20

...ser  på efterlyst och brrrrr...   Nu ska jag se dokumentären om överviktiga...bra inspiration för mej...idag har jag fikat...fy på mej!!! Svårt att motionera när hostan och bihålorna sitter i , me imorgon efter jag pluggat ett par timmar ska jag f...

Ovido - Quiz & Flashcards