Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 21:41

....förpassad..utkörd..övergiven...det är vi sporänkor...Sverige Ryssland Hockey på TV just nu 7 minuter kvar och Sverige leder med 4-3...trots att jag inte är intresserad så kan jag ju inte stänga öronen...sport, bara sport, bara massor utav sport...Sonen och maken sitter andaktigt klistarade framför tv...tyvärr väntar "min" tv på att bli hämtad av servicemännen, det var en garantigrej att den slocknat så ingick hämtning...tack och lov...40 tum lite stor och klumpig att leverera själv....


Har sett Big medicin på tv idag...bra inspiration till att inte äta mera slisk...har tränat i kväll...armhävningar, tha chi...situps och magövningar...det gick rätt bra..började tyvärr sen när jag provade löpbandet...inte fit for fight där ännu...men lite träning ialla fall...ska bara försöka få i mig 2 liter vatten som jag ligger efter idag...


Jag vill ha tillbaka tv...sonen borde gå isäng...hoppas matchen är slut snart...


Helena hoppas det kom gäster...jag var så sugen...men tog mej ingenstands...hade varit trevligt bara att komma och lyssna...shoppa ska jag göra på min visning...Ska betala in dina pengar idag...


Idag var jag hos min älskade moder +sambon, det var roligt att se dem igen, de är så underbara människor...fast de inte rikigt inser det alltid själva...mamma, min stackars mamma som blir bombarderad av mitt prat...jag har varit hemma och sjuk förlänge har för mycket att prata om...hoppas jag nu kan börja vara mer utanför huset igen..bara denna envisa hosta ger sig...längtar efter promenaderna som jag och lilleman gör med vagnen...vi sjunger medans vi går alla barnsånger vi kan...ibland har vi sjungt för publik utan att veta om det...andra har gått bakom oss..men det är bara trevligt..för vi har trevligt...


Dottern hemma imorgon med...de har kort dag så hon kan vila så att hon slipper bli mer sjuk hon med...


I helgen innebandycup...ska stå i kiosk och baka en långpanna fika...tja det blir aldrig långtråkigt....


I morgon kommer snickaren för att gå igenom vad vi funderar på om utbyggnad och sedan ge oss offert..det blir spännande....50 kvadrat....3 rum....kan det gå? vi får väl se.....


 Tyvärr inte köpt vågen än....hoppas min älskade make kommer ihåg det imorgon....jag vill verkligen kolla hur det går...går det bra, fine..mer inspiration..går det dåligt..då f-n är det bara nya hårda tag....


Ha det gott vi hörs i morgon....


Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 17:49

...tur man inte var kvinna under medeltiden....


Nu pluggar jag i superspeed..eftersom resten av familjen är på innebandy och sedan 19 års kalas...jag stannade hemma eftersom inte alla uppskattar min influensa...


Snöar...snöar..snöar...tur att man inte är den som har ansvaret för skottning i familjen...jag ser inget slut på snön...men jag har sopat bron ialla fall...


VI har tagit bort blombänken i vardagsrumsfönstret det blev jätte ljust och fint , eftersom det var mörk marmorbänk i fönstret tidigare, men det var inte lätt...de har verkligen byggt ordentligt under -60 talet, fastjutna bultar...svettigt, men tillslut fick vi bort de..


NU ska jag lyssna å en föreläsning om kvinnans ställning i bibeln...av någon lektor...


Av Häftiga morsan! - 5 februari 2009 09:12

Äntligen Torsdag?! Vadååå...tja veckans snart slut igen, knogar på med studierna..Kvinnan i medeltiden....mussepiggs clubhus på tv och det vräker ner snö ute, och ska tydligen göra i flera dagar....mysigt...fast inte för den som skottar förstådd...tur det inte är jag!


Ska besöka ÄLSKADE mor+sambo, lilleman och jag...sedan överaska maken å jobbet och besöka loppisaffären...


Hoppas jag tar mej ut med bilen i all snö...jorå  bara gasa!


Nu dra vi iväg......hörs....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards