Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Häftiga morsan! - 2 februari 2009 20:31

Jaha nu var denna hetsiga dag till ända...tisdagar är mycket skönare...svenska är inte klar än...har inte hunnit..ska ta mig i kragen när ungarna sover...de är på väg..äter kvällsmat nu...


Kalaset var trevlig, tänk hur mycket fika som hels hembakat!!!! Det var sånadära nostalgiska kakor...såna man fick äta hos gamal tanter när man var liten...mums...jag fikade tyvärr...nä..ingen ångest över det ...bara motionera mera..tvärr sjuk än..men det finns alltid en mprgondag..nya tag..friska tag(för hoppningsvis)...


Unga Örnar var trevligt musik och dans...nästa gång ska vi träna mera låten vi valde blev mamma mia....Det blir kul...


..så jag lite paus i skrivande och sagoläsning och läggning av lilleman, nu ligger ha och sjunger sin kvällsmelodi för mjukisarna...


Jag ska tvaga min dotters hår och försöka kamma ut det så vi ska slippa klippa bort tovorna i bakhåret, det har blivit som dredlockstovor...brrrrrr...


I morgon blir det nog lite öppenförskola antar jag så vi får tillfredställa våra vuxen och barnbehov av social samvaro....


Hörs i morgon....kramixaar....


Av Häftiga morsan! - 2 februari 2009 14:56

....idag full rulle som vanligt med våra måndagar faktiskt jobbigaste dagen på hela veckan inte bara för att det är första dagen efter helgen, för det brukar vara ganska skönt med måndag , då ungarna åker till skolan och man får röja efter helgen, men nu  idag är jag ännu krasslig, Svärmor kom och skötte lilleman medans vi var på BVC, mycket intressant möte och givande framförallt...Helena jag saknar er, nu måste både ni och vi bli friska!!!!!


Efteråt var det dags för lunch , direkt efter lunchen hämtade vi Sonen och Dottern på skolorna för att ila till blomsteraffären, köpte en super fin blomsteruppsättning, vidare till 80 års kalas, vår underbara "Barska" fyllde år, storfika, mycket folk och trevligt. Efter dett ilade iväg till ÖB för att idag hann jag bara inte baka fikat till Unga Örnar utan det blir köpt fika idag...Snabbt hem innan glassen ungarna övertalade mig(de kan läsa av när det är läge att försöka övertalningen) smälte och sedan plocka upp varorna, ungarna ska göra sin läxa och jag ska lyssna,....det gör jag nu medans jag skriver,...åh vilken koncentration av mig...


Idag är det sång på Unga Örnar, skönt..inget pussel att dra fram eller städa bort....Efter unga örnar vidare till Friidrottsträningen...de strörre tränar, lilleman cyklar trehjuling...


Hoppas att jag får min svenska uppgift färdig idag...mitt betyg läggs inte förrän den uppgiften är inne från förra kursen så det börjar var hög tid att fixa detta nu...enbart min slöhet har varit ivägen......


Ta sig i kragen....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards