Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Häftiga morsan! - 1 februari 2009 19:48

...men fasiken vad bra det blev...tänk hann städa..plugga och möblera om uder deras borta varande fast de var både på middag och innebandyträning...


fast nu är jag trött...vi är lite ledsna för att Daniel ej kommer och leker i morgon men lilleman får träffa ploaren en annan gång.. för det kommer garanterat fler ggr då barnvakt sökes...


Imorgon BVC spännande att höra....


Nu ska jag leka med lilleman för han är en hejare på att hitta på all bus som finns om man inte ser vad han gör...sista grejen idag var han tog dotterns kakburk , demolerade alla kakorna i sitt rum på sin matta....kul... nåja när det blir tyst måste man skynda sig för att se vad han gör...brer smör på golvet, eller liknade....


Det är rart med barn....


Nu tror jag att jag bloggat fördigt ör idag...vi syns i morgon...

Av Häftiga morsan! - 1 februari 2009 16:33

...Nu har de lämnat mig i sticket...gfamiljen...de lyckostarna fick åka bort på middag, själv sitter jag här klistrad framför datorn, har börjat möblera om, de blir väl samma förundran som vanligt när de kommer hem, hur f-n lyckade du flytta allt själv??? Tja är man händig så är man, handukar är väldigt fiffigt att ha...


 Fast jag måste städa med, pluss att jag just nu sitter och studerar lite, fasiken va svårt att plugga 3 ämnen samtidigt nu, men snart färdig med svenskan och matten, så jag får lägga all krut på det roliga religionen...jo jag lovar det är jätte intressant...just nu läser jag om medeltiden...den mörka eran...


Jag känner att min glamorösa sida vill tränga fram i denna febersvettiga nattskjorta som jag går omkring i...nä tänk om barnen ska ha polare i kväll hemma, bäst jag ruskar upp mig, vem vill ta hem kompisar när det går om kring en morsa i tofflor, morgonrock med spretigt hår, (dock inga hårrullar och cigarett, som tur var)!!



Känner mig dock mer som en dansande ko just nu, svettig, hostande som värsta kedjerökaren spelar musik och drar omkring möbler!


Men i morgon ska jag vara mitt vanliga jag igen, sprudlande morgonpigg, glad lagande barnens frukost, valfrimeny, packa deras väskor, sjunga och trilla, nja, nu överdrev jag lite...bara lite...Jag har bestämt mig för att gå i sjukdomsstrejk, vvvs=våga vägra vara sjuk!!! Så därför ska jag ignorera hostan och febern så kanske den ger upp och försvinner!!!


Jag önskar ingen denna flunsa..därför har jag varit tråkig oxå och bara hållt mig hemma...fast jag tror mina vänner uppskattat det?


Nu ska jag tända lite doft ljus och mysa i det nymöblerade rummet.....

Av Häftiga morsan! - 1 februari 2009 15:04

....har jag hört...men lite ligger nog det i det, för här sitter vi nu i var sitt rum framför var sin dator, vi har var sin tv för att få se på det just vi vill...inte bra...nåja vi får väl skärpa oss...vi kan ju Msn till varandra om vi vill varandra nått:-)


Vår dotter tycker att vi är värre än ungdomar framför datorerna...nåja vi har ju lite att ta igen..jag menar det fanns ju inga datorer att chatta och slösurfa på när vi var små..lite rättvisa tack!!!!

 


nu skulle jag ju städa idag..har jag börja...näääääääääääääääää, men när familjen far på middag ska jag göra slag i saken, maken vill ju aldrig möblkera om, så jag ska trotsa febern och göra det själv när han är borta ett par timmar.........hi hi....



Av Häftiga morsan! - 1 februari 2009 12:38

...vad ska man göra..bjuden på middag...vill fara ...men man vill ju inte vara alltför generös med infuensan, bäst jag stannar hemma...resten av familjen far...snälla som de är ska de ta hem mat till mig, fast det är ju inte lika trevligt förståss som att åka med...jag ska skura upp elementet vid min säng..låg og så på det i natt när jag ksulle sova, sedan drömnde jag om det , inga trevliga drömmar..imorse förstod jag varför det är ju JÄTTE SKITIT...hur kan det bara ha förfallit så, nån har spillt saft eller liknade klibbig substans som runnit ner bakom och mellan, dam som klibbat fast på det och dessutom har någon ängel i barna skararn ritat med vad jag tror är kladdkrita på och bakom elementet...det blir skrubbning, men det är väl unifär vad jag orkar med idag, för nu efter jag varit uppe ett tag kom febern igång igen..nåja känner mej ändå mycket bättre....


Det är underbart med ungar...de liksom ser till att det aldrig blir tristess i livet, vad ska vi göra jag och maken den dagen vi inga ungar har att jaga efter och plocka efter och stjusa på träningar , mm???   vi kommer kommer bli sysslolösa gamlingar som inte känner varandra och bara stirrar främmande på varandra och undra var den vi gifte ossmed tagit vägen...fast det blir ju lite spännande för då måste vi ju börja om från början igen med romantik och uppvaktning och lära känna fast det måste ju gå snabbare eftersom man inte då antagligen har så många år på sig och inte är lika smidig i kroppen...bor man på hem kan det ju vara lite störande för personalen med samlivet där man behöver assistans...det gäller att ta 4 sekunder...underbart är kort....man får bara hoppas man har turen att få bli så gammal...


..vikten....tja vad ska jag säga , vet inte riktigt, går sisådär just nu, svårt när man är sjuk, ingen direkt motion ialla fall...maten, naj dålig på att äta...när man hostat så mycket...


Jag pratade just med min son via msn med webcam, om man lär barnen rätt är det ett bra instrument att kommunisera...


Ha det nu börjar städningen...


Fast vi ska väl ha barn i hemmet så länge vi fysiskt orkar...min dotter sa för ett tag sedan,:- jag känner dej morsan det blir fler barn så småningom!!! Samtidigt tilla hon, fast jag tycker det är bra, mamma för det finns många barn i världen som behjöver stöd och hjälp.

Tja ibland blir jag så farsinerad över hennes klokhet, trots tonårsmonstret oftast kommer krypande ur henne...fast man får oftast sej ett gott skratt, fast inte synligt förståss, när tonårsmonstret argumenterar för sin sak!!!  Vi har alla varit där, och arbetat med att trötta ut våra föräldrar!



Av Häftiga morsan! - 1 februari 2009 10:52

..idag fick jag sovmorgon, det var verkligen länge sedan, fast man får nästan ont ihuvet av att sova för länge...lilleman verkar pigg i dag...hopas det håller i sig, jag hostar än, men är mycket bättre...hallelujsa....men en mors straff för sovmorgon är att hela huset ser ut som en tornado tittat fram....maken har varit "upptagen" med annat?! nåja man får väl hugga i...tur man är kvinna:-)....


Sonen for till en komis dottern undrehåller lilleman, imorgon bvc, spännade..kanske man skulle äta lite frunsch...nyttigt värre varma mackor...aj då osten var slut...nåja en rostad blir bra.


...såg film i natt, vi hade hyrt, jag tror av alla filmer på hela videobutiken så lyckades jag hyra den allra sämsta!!!Vilken tur att filmen så som i himelen gick på svt igår så man fick se nått br, för den var bra...


ska kliva upp.....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards